Sökning: "situerad lärande"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden situerad lärande.
1. Strömbrytaren
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : My degree project has been about converting an existing old industrial building into a youth centre. The buildings core focus is culture together with activity and learning. I wanted to use as much material as possible from the old building. LÄS MER
2. ” -Med hjälp av TAKK kan vi förstå varandra, jag älskar TAKK!" : En studie om TAKK som metod i barns språkutveckling i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : Forskning kring TAKK och slutsatser om att det bidrar till barns språkutveckling existerar. Däremot finns det begränsad forskning kring vilka situationer och på vilket sätt TAKK hjälper barns språkutveckling i förskolan. LÄS MER
3. Med musik som medel : Om deltagande och lärande i och med musik i särskolan
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Studiens syfte är att, med ett särskilt fokus på delaktighet och deltagande, undersöka och belysa musikens funktion och roll för elever inom särskolan inriktning ämnesområde och individuellt program i två kommuner. De områden som har belysts för att uppnå studiens syfte är: de aspekter i musik som främjar delaktighet, hur deltagandet tar sig uttryck samt hur musiken kan fungera som ett redskap och stöd för lärande. LÄS MER
4. Mälarängskolan : F-6 Skola i Mälarängen
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Situerad mellan Mälarhöjden och Bredäng, den här skolan kom fram efter att ha analyserat platsen och med hjälp av Pia Björklids forskning om samspelet mellan lärande och den fysiska miljön (Lärande och fysisk miljö, 2005). Enligt hennes undersökning behöver skolor idag en uppdatering som avspeglar skolverkets läroplan (LGR 11) för förskola och grundskola. LÄS MER
5. Överlämningar från grundskolan till gymnasiet gymnasielärarens perspektiv : vem, vad, hur och när?
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Problemområde: Övergången mellan grundskolan och gymnasiet är mycket komplex. Viktig information gällande elever i behov av särskilt stöd/extra anpassningar behöver överföras för att säkerställa att dessa elever även efter grundskolan får den hjälp de behöver. LÄS MER