Sökning: "six sigma tjänsteföretag"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden six sigma tjänsteföretag.

  1. 1. Processförbättring : Fallstudie av processen för intern orderhantering i ett tjänsteföretaget

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Yvonne Olsson Adolphsson; [2019]
    Nyckelord :improvement; ISO 9001; quality; lean management; processes; six sigma; förbättring; ISO 9001; kvalitet; lean management; processer; six sigma;

    Sammanfattning : The master thesis in industrial technology started with a prestudy in January 2019, based on the results from the pre study,the work with the master thesis begun. The purpose with the masterthesis was to map the current process in a service company and toidentify defects in the current process to shoe what the companycan do to improve and avoid defects in the future. LÄS MER

  2. 2. Kvalitet - Vägen mot ständiga förbättringar : En studie av kvalitetsarbetet i Posten AB och SKF Mekan AB

    Magister-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Camilla Götbrant; Marie Karlsson; [2010]
    Nyckelord :TQM; Six Sigma; ständiga förbättringar; kvalitetsstyrning; ledningssystem; ISO; Deming och Juran.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag är kvalitet ett viktigt konkurrensmedel i många företag. Koncept som Total Quality Management har utvecklats för att förbättra produkt- eller servicekvalitet och har haft stor påverkan på hur många företag arbetar med kvalitet. LÄS MER

  3. 3. Measuring Customer Satisfaction in a Service Company combining approaches for Quality Service Improvement

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för teknik och design

    Författare :Javier Santamaria; Marco Gonzalez; [2008]
    Nyckelord :Quality Service; Quality Improvement; Customer Satisfaction Measurement; SERVQUAL; CSM; QFD; CSM; QFD; Servicekvalitet; Kvalitetsförbättring; konsumenttillfredställelse mätningar; SERVQUAL; Calidad del Servicio; Mejora de la Calidad; Medida de la Satisfacción del cliente; SERVQUAL; CSM; QFD;

    Sammanfattning : This Thesis is about improvement Quality Service from the perspective of the customer satisfaction. This is motivated in a service company that has some problems measuring customer satisfaction in a quality of service. LÄS MER