Sökning: "självbetjäning"
Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade ordet självbetjäning.
1. Enhancing users’ experiences of self-service technology : A design-oriented case study
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Self-service technologies (SSTs) have grown rapidly and aim to help customers self-serve. Self-service can be facilitated through help centers, which offers information and support. LÄS MER
2. Rätt information till rätt person i rätt tid : Hur organisationer lyckas med självbetjäning inom Business Intelligence
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Business intelligence is a tool that helps decision makers make informed decisions based on data. Self-Service is an extension of Business Intelligence that focuses on the individual that uses BI-tools and how independent they are. LÄS MER
3. Snabbkassor från livsmedelsbutikernas perspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med studien är att bidra med ökad förståelse för orsakerna varför butiker inom den svenska dagligvaruhandeln väljer att implementera snabbkassor eller inte. Från ett företagsperspektiv vill vi därför kvalitativt undersöka vilka för- och nackdelar livsmedelsbutiker ser med snabbkassor samt hur företagen resonerar kring sin målgrupp i beslut om snabbkassor. LÄS MER
4. Digitalization of the customer experience in banking Use of AI and SSTs in complex/sensitive tasks: pre-collection
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The digital revolution is changing the banking industry, and how banks create value and deliver services to their customers. Customer experience becomes the main pillar of digitally transformed banks through self-service technologies (SSTs) and the use of artificial intelligence (AI); the research focus of this study is to explore the impact of those modern technologies when dealing with sensitive information and emotional encounters in the banking sector. LÄS MER
5. Användarupplevelser av en digital vårdtjänst för självservice : En kvalitativ studie om användarupplevelser av 1177 Vårdguiden e-tjänster
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Hälso- och sjukvården i Sverige genomgår en digitalisering i enlighet med Vision e-hälsa 2025, för att bättre kunna bemöta patienters behov idag och i framtiden samt för att anpassa hälso- och sjukvården när allt fler delar av befolkningen är i behov av skräddarsydd vård. Digitala vårdtjänster för självservice är ett koncept som medföljt digitaliseringens möjligheter och tillåter individer att sköta dess egenvård och komma i kontakt med vården där patient och vårdpersonal är åtskilda i tid och rum. LÄS MER