Sökning: "självbild instagram"
Visar resultat 16 - 20 av 28 uppsatser innehållade orden självbild instagram.
16. "Det påverkar hundra procent" : En kvalitativ studie om Instagrams påverkan på gymnasieelevers kroppsbild
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : Social media´s position in our everyday life is expanding. Instagram is one of the most common used social networking sites in Sweden and amongst secondary school students the quantity of users is high. The aim of this study was therefore to examine how the use of Instagram affects the body image of secondary school students. LÄS MER
17. "En chans att vara någon annan" : En kvalitativ studie i symbolisk interaktionism och hur unga män använder Instagram som en plats för att skapa och forma sin självbild
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Instagram is one of the fastest growing social networks and has given the image a new meaning. With social media like Instagram, the user can decide how he wants to be perceived by others. By choosing what images he wants to publish, he creates and forms the content of Instagram, which in turn creates and forms how he will be perceived. LÄS MER
18. Bilden av en Krigare : ett viktigt vapen när stereotyper utmanas
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : På flera Instagramkonton går det att observera kvinnor med tydlig tillhörighet i olika länders försvar som publicerar bilder där de presenterar sig själva helt i enlighet med stereotypa förväntningar på en feminin självpresentation. Handväskan har visserligen bytts ut mot en automatkarbin men poserna är desamma. LÄS MER
19. Social Media Influencers : Vad tycker dagens kvinnor?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I takt med den ökade betydelsen av symbolisk konsumtion har begreppet Social Media Influencers, SMI, grundats. SMI är ett samlingsbegrepp för de oberoende personer som genom sina sociala medier påverkar och inspirerar sina följare genom att vara en förebild inom mode, skönhet, livsstil, hälsa och inredning. LÄS MER
20. Måste jag köpa det jag ser? : En kvalitativ studie om Instagrams påverkan på skönhets- och modekonsumtion.
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/SociologiSammanfattning : The qualitative study “Måste jag köpa det jag ser?” by Madeleine Ohlson and Akvile Paulaityté is made to investigate the effects of Instagram on fashion- and beautyconsumption and the ego image of individuals. In the Swedish society the government sees consumption as a problem, and that it should decrease because of the high consumptionlevel. LÄS MER