Sökning: "självframställning media"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden självframställning media.
1. Jaget utan filter : – En kvalitativ intervjustudie om självframställning på sociala medieroch vad som styr förväntningar på jaget
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : This study examines whether the social media platform BeReal can change user behavior related to self-representation and expectations of oneself linked to social norms. The research is analyzed based on the theory about presentation of self in everyday life founded by sociologist Erving Goffman. LÄS MER
2. "Det är väldigt mycket stigma runt psykisk ohälsa" : En hermeneutisk studie om unga vuxnas självframställning på Youtube
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Följande studie undersöker hur unga vuxna med psykisk ohälsa framställer sig själva på Youtube och de normer som finns kring denna framställning. Studiens empiri består av tio Youtubeklipp med deltagare i åldrarna 15–22 år. Nio av studiens deltagare är unga vuxna kvinnor. LÄS MER
3. "Det vita snuset och marknadsföringsruset” : En kvalitativ studie om det vita tobaksfria snusets marknadsföring riktat mot unga.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Between 2018 and 2021, the amount of young snuff users increased drastically. The same year, 2018, Velo, a tobacco free nicotine snuff, was launched on the Swedish market. They made themselves known through organizing big events and by engaging in influencer marketing. LÄS MER
4. Throw shit against the wall and see what sticks : En innehållsanalys av nio folkbiblioteks självframställning på Instagram
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : As the title of this thesis suggests, presenting one’s self in modern-day society can sometimes resemble a trial-and-error process. In this bachelor’s thesis, the aim is to examine nine Swedish public libraries’ self-presentation through their social media expressions, thus to provide a contemporary overview of what content is being published in relation to the public library organization’s identity formation within the social media platform Instagram. LÄS MER
5. Den medvetna och motsägelsefulla influencern: En kvalitativ studie av influencers framställning i förhållande till resande och miljömedvetenhet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Influencer marketing är en marknadsföringsmetod vars utveckling skett i explosionsartad framfart till följd av den moderna digitaliseringen. Studien syftar till att undersöka och analysera influencers självframställning inom denna omåttligt populära marknadsföringsform. LÄS MER