Sökning: "självkänsla intervjuguide"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden självkänsla intervjuguide.

  1. 1. Att bygga broar : Specialpedagogers och lärares erfarenheter och uppfattningar om övergångar och överlämningar från grundskolan till gymnasieskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Kalle Olsén; Anna Högberg; [2023]
    Nyckelord :Gymnasieskola; Informationsutbyte; Övergång; Överlämning; Överlämningsrutiner;

    Sammanfattning : Högberg, A. & Olsén, K. (2023) Att bygga broar – Specialpedagoger och lärares erfarenheter och uppfattningar om övergångar och överlämningar från grundskolan till gymnasieskolan. Specialpedagogprogrammet, Institutionen Skolutveckling och ledarskap, Lärande och Samhälle, Malmö universitet. LÄS MER

  2. 2. ”Det får mamma ta hem och tvätta!” : En kvalitativ studie om hur förskollärare beskriver sitt arbete med könsmönster i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Josefine Särnhav; [2022]
    Nyckelord :Förskola; förskollärare; genus; kön; könsmönster;

    Sammanfattning : Sammanfattning I läroplanen för förskolan (Lpfö18 2018, s. 7) står det att förskolan har som uppdrag att motverka begränsande könsmönster men enligt en granskning av Skolinspektionen (2017) lever många förskolor inte upp till skollagens krav på att ge lika förutsättningar för flickor och pojkar. LÄS MER

  3. 3. HUR BASAL KROPPSKÄNNEDOM KAN PÅVERKA PATIENTERNA I DERAS VARDAGLIGA LIV : En kvalitativ intervjustudie av fysioterapeuters erfarenheter

    M1-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Anders Friberg; Jenny Rossgård; [2020]
    Nyckelord :Behavioral medicine; physical therapy; locus of control; self-efficacy; self care; Beteendemedicin; fysioterapi; kontroll-lokus; self-efficacy; egenvård;

    Sammanfattning : Bakgrund: Basal Kroppskännedom (BK) är en rörelsebaserad behandlingsmetod som praktiseras av specialiserade sjukgymnaster/fysioterapeuter. Metoden har visat sig vara verksam på ett flertal patientgrupper, men metoden har till största delen använts och forskats på inom psykiatrin. LÄS MER

  4. 4. ”Jag berättar inte att jag går på specialskola” Elevers och vårdnadshavares upplevelser av skolövergång från grundskolan till specialskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Marie Allert; Stefan Sandberg; [2019]
    Nyckelord :Skolövergång; elevperspektiv; specialskolan; sammanhang och erfarenheter;

    Sammanfattning : SammanfattningAllert och Sandberg, Marie och Stefan(2018). ”Jag berättar inte att jag går på specialskola” – Elevers och vårdnadshavares upplevelser av skolövergång från grundskolan till specialskolan. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  5. 5. INFLUENCERS- VÄN ELLER FIENDE? - En kvalitativ intervjustudie om hur tonårstjejer uppfattar influencers

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emma Bergendahl; [2018-09-12]
    Nyckelord :Medialisering; Sociala medier; Identitet; Parasocial interaktion; Social jämförelse; Influencers; Tonåringar; Livsstil; Online Offline;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att skapa en djupare förståelse för hur tonårstjejer uppfattar influencers. Teori: Studiens referensram tar avstamp i Parasociala interaktionsteorin, Social jämförelse-teorin samt identitetsteorier. Metod: En kvalitativ metod innehållande tre stycken semistrukturerade parintervjuer. LÄS MER