Sökning: "självrepresentation"

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade ordet självrepresentation.

  1. 1. UNGA MED DUBBLA INSTAGRAMKONTON - En kvalitativ studie om tonårstjejers användande av flera Instagramkonton

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Anna Andersson Björk; [2019-06-28]
    Nyckelord :Instagram; ungdomar; parintervjuer; självrepresentation; publiksegregation;

    Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att skapa en djupare förståelse kring ungas användning av Instagram genom att analysera fall där de har mer än ett konto. Genom att undersöka den företeelsen ämnar jag reflektera kring hur de ser på privat och offentligt. LÄS MER

  2. 2. Fikastunder, fotbollsunder och politiska beslutsgrunder : En kvantitativ innehållsanalys av Stefan Löfvens och Annie Lööfs Instagramanvändning inför valet 2018

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap; Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Rebecca Cajander; Ida Karlsson; [2019]
    Nyckelord :Instagram; politisk kommunikation; gränsdragningsstrategier; Erving Goffman; Stefan Löfven; Annie Lööf; valrörelse 2018;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker hur två svenska partiledare, Stefan Löfven och Annie Lööf, använder sig av det sociala mediet Instagram under en sexmånadersperiod före riksdagsvalet 2018. Genom en kvantitativ innehållsanalys undersöktes uttrycken för hur Löfven och Lööf hanterade den allt mer diffusa gränsdragningen mellan privatliv och politik. LÄS MER

  3. 3. Personliga politiker eller professionella privatpersoner?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Hanna Cronsell; Johanna Markås; [2019]
    Nyckelord :Political communication; self-representation; frontstage; backstage; personalisation; social media; Instagram; politisk kommunikation; självrepresentation; främre region; bakre region; personifiering; sociala medier.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar att undersöka hur svenska partiledare använder sin Instagram-plattform för självrepresentativa ändamål. Här illustreras hur partiledare kombinerar personliga och professionella taktiker för att skapa bilden av en komplett ledare. LÄS MER

  4. 4. THE CONOR MCGREGOR AGE Kampsportatleters Identitetsskapande Över Twitter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Robert Varga; [2018-02-14]
    Nyckelord :Identitetsskapande; Dramaturgi; Goffman; Makt; Kampsport; UFC; MMA; Conor McGregor;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete:15 HPProgram och/eller kurs:Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskapNivå:GrundnivåTermin/år:HT 2017Handledare:Orla VigsöKursansvarig:Malin SveningssonSidantal:85Antal ord:12 790Syfte:Syftet är att undersöka hur identitetsskapande och självrepresentation över Twitter kan driva karriären framåt för en kampsportsatlet.Teori:Ett teoretiskt ramverk bestående av forskning inom identitet, självrepresentation, dramaturgi, medialisering, makt och kändiskulturMetod:Metoden består av en kvalitativ och en kvantitativ metod. LÄS MER

  5. 5. Hej, här är jag : Kvinnliga musikers syn på självrepresentation och Identitet i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Elina Widnersson; [2018]
    Nyckelord :Identitet; Sociala medier; Själv-representation; Feminism; Musiker; Multi Grounded Theory;

    Sammanfattning : I denna uppsats används det induktiva tillvägagångssättet Multi Grounded Theory (MGT) i syfte att undersöka hur kvinnliga osignade musiker resonerar kring identitetsskapande och självrepresentation i sociala medier. Sverige anses vara en stark musiknation men den musikaliska sfären är inte jämställd och få kvinnor lyckas nå ekonomiska framgångar med sitt musicerande. LÄS MER