Sökning: "självrepresentation"
Visar resultat 26 - 30 av 43 uppsatser innehållade ordet självrepresentation.
26. "Är passiv om någon undrar" : En studie i språklig självrepresentation på dejtingappen Grindr
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för nordiska språkSammanfattning : Män som har sex med män (MSM) har i modern tid alltid sökt sig till specifika platser för att träffa varandra. Teknologins framsteg har gjort det möjligt att nå denna gemenskap genom ens smarttelefon, där den mest populära dejtingappen för MSM är Grindr. LÄS MER
27. #oatly : En fallstudie av varumärken, identitet och självrepresentation på Instagram
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : According to sociologist Anthony Giddens (1999) the late modernity has brought about changes concerning the identity constructing processes of individuals. Bengtsson and Östberg (2011) emphasize that consumption and brands has increased in importance due to the less static character of social class, occupation and education choices. LÄS MER
28. En strategiskt konstruerad verklighet : syften till självrepresentation på Instagram
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : The phenomenon focused on in this study is that while many young adults experience pressure regarding their Instagram use, the use is widespread. Furthermore, there are different purposes to the use, which are rarely analyzed from a strategic communication perspective. LÄS MER
29. "Men det går ju aldrig att sopa igen spåren från vart du kommer ifrån" : En kvalitativ studie om unga samers självrepresentation och identitet på Instagram.
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Vad händer när konsumenten har möjligheten att bli producent och ges en chans att representera sig själv istället för att bli representerad av andra? Syftet med denna studie är att undersöka vilken betydelse och mening Instagram och den självrepresenterade samiska mediebilden har i några unga samtida samers reflexiva identitetsskapande. Med utgångspunkt i Giddens teori om det självreflexiva projekt som utgör jaget är fokus på hur Instagram används för självrepresentation, kulturell och etnisk tillhörighet och vilken betydelse och mening det har för de unga samerna som utgör studiens respondenter. LÄS MER
30. Det personliga varumärket. En studie om studenters identitetsskapande på Instagram.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Syftet med studien är att studera det sociala mediet Instagram och hur Instagram utgör ett identitetsskapande verktyg för självrepresentation hos studenter från medie- och kommunikationsvetenskapliga programmet (MKV) samt statsvetenskapliga programmet (SVEP) på Högskolan i Halmstad. ... LÄS MER