Sökning: "självservice it"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden självservice it.
1. Är vi redo för Augmented Reality? : En studie i eftermarknadsservice med teknisk innovation.
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: I dagens digitaliserade samhälle ställs det höga krav från kunder på att saker och ting ska fungera. Det ställs krav på att företag ska tillhandahålla sina kunder med ett attraktivt erbjudande och med dagens snabbt växande teknologier möjliggörs nya sätt att erbjuda service. LÄS MER
2. Framtida konsumtion på befintliga och nya handelsplatser : En plats- och konsumentundersökning för obemannade självservicebutiker
Master-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : Purpose This study has been conducted in order to investigate opportunities regarding theestablishment of technology-based self-service stores (TBSS). By studying proposedsites for establishment, information has been collected in order to be used in a factorrating analysis. Research questions 1. LÄS MER
3. Framtida konsumtion på befintliga och nya handelsplatser : En plats- och konsumentundersökning för obemannade självservicebutiker
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Industriell teknik; Uppsala universitet/Institutionen för biologisk grundutbildningSammanfattning : Our demands on services and availability increases at the same time as the society gets more urbanized and more people tends to commute. In order to facilitate the consumer, technology based self-service (TBSS) stores might survive and thrive. LÄS MER
4. Det digitala gränssnittet i en restaurangverksamhet : En fallstudie om utmaningar och möjligheter när det digitala gränssnittet ersätter det mänskliga gränssnittet
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Digitalization has increased over the past decade and changed our ways of solving problems. Studies have shown that digitalization has made a dramatic change in our lives and it's a huge challenge for government, organization, company and citizens. LÄS MER
5. Värdet av självbetjäningstjänster : En studie om organisatoriska effekter av SST i B2B-relationer
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : The adopting of self-service technologies (SST) has for years been used as a vehicle for delivering service in aim to create value. The popularity of SST has recently increased within organizations and suppliers struggle to persuade customers to adopt the technique in order to co-create value for both customer and supplier. LÄS MER