Sökning: "självskattningar"
Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser innehållade ordet självskattningar.
1. Samband mellan emotionsreglering och substansbruk i en rättspsykiatrisk population
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : Emotionsreglering har de senaste åren fått alltmer uppmärksamhet och stöd som en faktor associerat med substansbruk. Däremot finns till författarnas vetskap ingen tidigare forskning som undersökt sambandet mellan emotionsreglering och substansbruk i ett rättspsykiatriskt urval. LÄS MER
2. EXPLORING THE ACCURACY OF SELF-ESTIMATED JOB FIT: DETECTING GENDER AND PERSONALITY INFLUENCES
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Self-estimates of performance have been demonstrated to influence actual performance. Different factors have shown to affect the ability to estimate accurately, such as gender and personality. However, these relationships are somewhat ambiguous and have not been studied in relation to fit for a job. LÄS MER
3. Does Question-Based Learning Increase Student Confidence in Programming?
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : An increasingly evident trend within higher education is the transition to online settings and the emergence of new online learning initiatives. This study evaluates an online learning environment which incorporates question-based learning. Previous research has shown that question-based learning accelerates student learning. LÄS MER
4. Självskattade symptomnätverk : Utvärdering av en förbättrad metod med individualiserade respektive kontextuella problem
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Psykologiska institutionenSammanfattning : Nätverksteorin utmanar dagens synsätt på psykisk ohälsa. Istället för att betrakta tillstånd som konsekvenser av kroppsligadysfunktioner, fokuserar nätverksteoretiker på interagerandesymptom i så kallade symptomnätverk. LÄS MER
5. Kan vi göra på något annat sätt?
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syfte: Föreliggande studie kretsar kring implementeringsförsök av singaporemodellen (SPM ), en modell för matematikundervisning, i tre olika klassrum på lågstadiet. Studien syftar till att belysa vissa övergripande frågor som: Hur resonerar de lärare som väljer att initiera SPM och vilka förväntningar har de? Blir det SPM eller något annat? Vilka möjligheter och utmaningar stöter lärarna på när de undervisar utifrån SPM? Utöver detta undersöks specifikt: J vilket syfte initieras SPM? Vad händer med SPM i klassrummet? Vilken eventuell förändring sker och hur upplever lärarna eventuell förändring i undervisningen? Teori: I analys av det empiriska materialet används teorin om det didaktiska kontraktet (Brousseau, 1997) samt sociokulturell teori (Säljö, 2000). LÄS MER