Sökning: "sj kriskommunikation"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden sj kriskommunikation.
1. Resa under en pandemi? : En kvalitativ explorativ studie om SJs kommunikation på Facebook under coronapandemin
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : The covid-19 pandemic resulted in large changes and restrictions that impacted the Swedish society and the whole world. Both individuals and companies were impacted by this, not least the traveling companies in the public transport. One of these companies was the Swedish travel company SJ. LÄS MER
2. Rykteskapital; fördelaktigt när det spårar ur : En kvalitativ textanalys av SJ:s pressmeddelanden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
3. Kriskommunikation; Komplex eller enkel? : En undersökning av fyra organisationers kriskommunikation på Facebook
Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Syftet med undersökningen är att få en bättre förståelse för hur fyra organisationerskriskommunikation kan se ut med dagens kommunikationsteknologi. Kommunikationsteknologidefineras i undersökningen som sociala medier, mer specifikt Facebook. LÄS MER
4. Kriskommunikation och sociala medier
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Bland forskning som behandlar kriskommunikation är det ovanligt med studier som fokuserar på vilken roll relationsbyggande i de sociala medierna har i förkrisfasen och hur detta kan användas för att förebygga förtroendekriser. Syftet med denna studie är därför att belysa och problematisera organisationers användning av sociala medier i sin kriskommunikation, specifikt i förkrisfasen, ur ett relationsperspektiv i förhållande till deras externa kunder. LÄS MER
5. Kriskommunikation : eller"Det snöade för mycket"
Magister-uppsats, Ekonomiska institutionenSammanfattning : When a crisis hits a company, it is very important that the company communicate with its customers. Communication is important for a company in crisis because this is a way for the company to tell their side of the story and thereby try to get the customers to see things their way. LÄS MER