Sökning: "sj sas"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden sj sas.

  1. 1. Snälla gilla oss : En kvantitativ studie om samband mellan företags kommunikation på Facebook och deras förtroende hos allmänheten

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Pontus Ström; Sanna Olsson; [2018]
    Nyckelord :trust; communication; familiarity; social media; Facebook; förtroende; kommunikation; förtrogenhet; sociala medier; Facebook;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka företags kommunikation på Facebook och deras förtroende hos allmänheten, och hur detta påverkar spridning och engagemang på Facebook (i form av gillamarkeringar, delningar och kommentarer). Den ska också undersöka om det finns skillnader i publiceringshastighet hos olika företag, och om detta har någon betydelse för allmänhetens förtroende. LÄS MER

  2. 2. Organisationers motivationsarbete i traineeprogram : Traineernas motivationsfaktorer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Ahlström; Emilia Larsson; [2014]
    Nyckelord :Organization; traineeprogram; motivational work; motivation; Organisation; traineeprogram; motivationsarbete; motivation;

    Sammanfattning : En växande grupp inom organisationer är välutbildade individer, vilket medför att fler blir motiverade till att eftersträva kunskap. Idag använder många organisationer traineeprogram för att utveckla denna kunskap. LÄS MER

  3. 3. #kritik : - En studie av SJ och SAS bemötande av kritik på Twitter

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och media

    Författare :Marija Stamenkovic; Britta Wikman; [2012]
    Nyckelord :Image-repair strategies; response; criticism; trust; reputation; crisis; Image reparerande strategier; bemötande; kritik; förtroende; rykte; kris;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur två reseföretag i förtroendekris bemöter kritik via Twitter samt vilka strategier inom den image reparerande diskursen de använder sig av. Studien ämnar även ta fasta på om det finns ett mönster bakom bemötandet. LÄS MER

  4. 4. Kriskommunikation och sociala medier

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Linda Vrbanac; Anna Jörback; [2011]
    Nyckelord :kriskommunikation; förkriskommunikation; förtroendekris; sociala medier; relationsbyggande; dialog; habermas; sj; sas; skånetrafiken; malmö aviation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Bland forskning som behandlar kriskommunikation är det ovanligt med studier som fokuserar på vilken roll relationsbyggande i de sociala medierna har i förkrisfasen och hur detta kan användas för att förebygga förtroendekriser. Syftet med denna studie är därför att belysa och problematisera organisationers användning av sociala medier i sin kriskommunikation, specifikt i förkrisfasen, ur ett relationsperspektiv i förhållande till deras externa kunder. LÄS MER

  5. 5. Hållbarhetsredovisning En studie i hur väl statliga företag inom transportsektorn implementerar miljöarbetet i den operationella verksamheten

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Madeleine Knutsson; Therese Lindberg; Susanna tropp; [2009-04-01]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: De senaste decennierna har miljö- och klimatfrågor fått en allt större uppmärksamhet på lokal såväl som global nivå. Idag kräver allt fler konsumenter att näringslivet engagerar sig i sociala och ekologiska frågor och miljömedvetenhet har också blivit en konkurrensfördel för företagen inom transportsektorn. LÄS MER