Sökning: "självpresentation"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet självpresentation.

  1. 1. Influencers framgångssaga : En kvantitativ innehållsanalys om hur svenska modeinfluencers använde sin självpresentation på Instagram under 2019.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Fanny Sundberg Tisell; [2021]
    Nyckelord :Självpresentation; influencers; Instagram; personligt varumärke; Goffman; kvantitativ innehållsanalys.;

    Sammanfattning : In today’s media society and the growth of user-generated content, everyone has the opportunity to create their own content on social media. Instagram influencers are an exciting phenomenon considering that ordinary people have started documented their everyday lives through photographs and gained a large group of followers and started earning money on their content. LÄS MER

  2. 2. Online Self-Presentation During Transition : Qualitative Study about Personal Branding and the Self in Transition

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Rebecca Meuer; [2021]
    Nyckelord :Self-Presentation; Self in Transition; Online Personal Branding; Social Media; Young Adults; Självpresentation; Personlig transformation; Personligt varumärke online; Sociala medier; Unga vuxna;

    Sammanfattning : Up until now, there has only been a limited amount of research in the field of online self- presentation in combination with young adults transitioning from a social to a professional self online. The purpose of this thesis is to extend the existing literature and address the gap by exploring how students present themselves before, during and after the transition from university to work. LÄS MER

  3. 3. Ett gränsland mellan privatliv, politik och att framstå som äkta : En kvalitativ studie i hur ungdomar upplever svenska partiledare på Instagram

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Frida Burell; Charlotte Ekberg; [2019]
    Nyckelord :Instagram; party leaders; self-presentation; personal branding; authenticity; Instagram; partiledare; självpresentation; personligt varumärke; autenticitet;

    Sammanfattning : På Instagram postar idag svenska partiledare bilder som är av vardaglig karaktär och föreställer situationer och miljöer man vanligtvis inte brukar se en partiledare i. Vi ser dem spela pingis inför publik, vi ser dem ta promenader i skogen med familjen och vi ser dem iklädda supporterkläder på en landskamp. LÄS MER

  4. 4. I think we should have a group discussion about it : Konstruktioner av Sverige och svenskhet i Eurovision Song Contest

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Etnologi

    Författare :Magdalena Sahlén; [2019]
    Nyckelord :Eurovision Song Contest; Sverige; svenskhet; föreställd gemenskap; lekfull nationalism;

    Sammanfattning : När Sverige är värdland för Eurovision Song Contest ges de en möjlighet att visa upp och presentera sitt land för en hel värld. Uppsatsens syfte är att undersöka hur föreställningar om Sverige och svenskhet konstrueras och reproduceras genom Eurovision Song Contest. LÄS MER

  5. 5. Konsten att vara homosexuell på Grindr : En intersektionell studie om begärlighet och gränsdragningar inom queera män digitala dejtingkultur

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Viktor Asplund; [2019]
    Nyckelord :hegemonisk maskulinitet; queer; gaycommunityt; Grindr; dejtingkultur;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur queera män praktiserar och förhåller sig till gränsdragningar kopplade till genusuttryck, etnicitet och ålder i sin digitala dejtingkultur, främst på Grindr. Tidigare forskning visar att olika kroppsliga egenskaper ofta leder till gränsdragningar och vad som anses som begärligt och inte på Grindr, att ha preferenser och att fördöma andra män som inte faller inom dessa. LÄS MER