Sökning: "sjukhus marknadsföring"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden sjukhus marknadsföring.

  1. 1. KOMMUNIKATION OCH STRESS - EN STUDIE OM FÖRMÅNSSYSTEMET INOM SJUKVÅRDEN

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Rebecka Simonsson; Louise Andersson; [2016-01-05]
    Nyckelord :förmånssystem; arbetstillfredsställelse; Effort-Reward Imbalance model; välmående; informations- och kommunikationskanaler; intern marknadsföring;

    Sammanfattning : Syftet med vår uppsats är att undersöka uppfattningar och tolkningar hos sjuksköterskor och undersköterskor gällande förmånssystemet på ett sjukhus inom offentlig sektor. Med hjälp av intervjuer ska vi se om det är på grund av bristen av kommunikation som inte förmånnsystemet utnyttjas samt kunna sänka den upplevda stressen genom förmånssystemet. LÄS MER

  2. 2. Marknadskommunikation mot offentlig sektor – en fallstudie av Care ofSweden AB.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emelie Ohlson; Sandro Dzananovic; [2016]
    Nyckelord :Public procurement; marketing communication; marketing B2B; public sector.; Marknadskommunikation; Offentlig upphandling; Offentlig sektor; marknadsföring B2B.;

    Sammanfattning : Marknadskommunikation har blivit en alltmer viktig och central del inom ett företag. Detta pågrund av att företag erbjuds mer och mer kanaler och tillvägagångssätt att kommunicera motsin marknad. Genom att ingående teoretiskt ramverk visar på många svagheter imarknadskommunikation mot den offentliga sektorn. LÄS MER

  3. 3. 2B or not 2B : en fallstudie på ett litet B2B-företags interna och externa kommunikation

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Joakim Jörlander; [2012]
    Nyckelord :b2b; företagskommunikation; varumärke; intern marknadsföring; relationsmarknadsföring; identitet; image;

    Sammanfattning : Betydelsen av varumärke, identitet och image på dagens konsumentmarknad är sällan ifrågasatt och bekräftas av mängder med studier. Det som däremot inte är lika klarlagt är vilken roll dessa begrepp spelar på den lite mer ljusskygga industrimarknaden. LÄS MER

  4. 4. Vilka faktorer främjar respektive hindrar införande av BI-verktyg för verksamhetsdata på sjukhus? - En fallstudie på Sahlgrenska Universitetssjukhuset

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anders Ewaldz; Daniel Thelmén; [2010-05-06]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Sjukhus har idag ofta stora mängder data som är svårhanterlig och lagras i många olika system, vilket medför svårigheter för beslutsfattande. Det finns också föreskrifter från Socialstyrelsen som säger att det skall finnas ett ledningssystem för kvalitet och patientsäkerhet i vården. LÄS MER

  5. 5. Försäljning och marknadsföring av medicintekniska engångsprodukter mot den svenska sjukhusmarknaden : En fallstudie av företaget Louis Gibeck AB

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mark Schneider; [2003]
    Nyckelord :medicinteknik; konkurrensstrategi; målmarknadsföring; försäljning; sjukhus; engångsprodukter;

    Sammanfattning : .... LÄS MER