Sökning: "sjuksköterskestudenter och reflektion"
Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden sjuksköterskestudenter och reflektion.
1. Sjuksköterskestudenters upplevelse av att ge omvårdnad i livets slut
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Bakgrund: Människor som befinner sig i livets slut har ofta stort behov av omvårdnad. Ansvarig för omvårdnaden är sjuksköterskan som kan lindra lidande för den som genomgår faserna i livets slut. LÄS MER
2. Att vårda patienter ur sjuksköterskestudenters perspektiv : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Bakgrund: Sjuksköterskestudenter integrerar teori och praktiska moment med stöd av sjuksköterskor under verksamhetsförlagd utbildning. Vårdandets konst är en process som kräver ständig reflektion för att se och vårda patienters problem och behov. LÄS MER
3. Nyexaminerade sjuksköterskors upplevelser av att vara ny inom yrket : En litteraturstudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Omvårdnad och medicinsk teknikSammanfattning : Varje år examineras tusentals studenter till legitimerade sjuksköterskor. Den första tiden beskrivs som påfrestande då de möts av nya utmaningar. Syftet med denna litteraturstudie var att beskriva nyexaminerade sjuksköterskors upplevelser av att vara ny inom yrket. LÄS MER
4. Sjuksköterskestudenters upplevelse av lärande på kliniskt träningscenter : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Bakgrund: För att erhålla titeln sjuksköterska i Sverige måste studenten gå en treårig universitetsutbildning. Teoretiska och praktiska färdigheter ska läras för att tillgodose patientsäkerheten. De praktiska färdigheterna lärs i form av verksamhetsförlagd utbildning och lärande på kliniskt träningscenter. LÄS MER
5. Sjuksköterskors förutsättningar att handleda sjuksköterskestudenter vid verksamhetsförlagd utbildning
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för vårdvetenskapSammanfattning : Sammanfattning Bakgrund: Sjuksköterskor som handleder sjuksköterskestudenter under verksamhetsförlagd utbildning har olika förutsättningar att ge god handledning utifrån tillgång till information, stöd och resurser. Syfte: Syftet med föreliggande studie var att beskriva de förutsättningar sjuksköterskor upplevde sig ha vid handledning av sjuksköterskestudenter i verksamhetsförlagd utbildning. LÄS MER