Sökning: "skönhetsprodukter"
Visar resultat 11 - 15 av 45 uppsatser innehållade ordet skönhetsprodukter.
11. Miljövänliga och miljömärkta skönhetsprodukter - bryr vi oss? En kvalitativ studie om kvinnliga konsumenters attityder gentemot miljömärkta och miljövänliga skönhetsprodukter
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
12. Maskulinitet i livsstilsmagasin: en studie på hur konsumenten konstrueras i artiklar om skönhet i King och Elle
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för svenska, danska och isländska, tolkning i offentlig sektor och översättningSammanfattning : Den här uppsatsen syftar till att undersöka om och hur maskulina identiteter skapas i texter om skönhetsvård i samtida manliga livsstilsmagasin genom att jämföra hur den tänka läsaren/konsumenten skapas i svenska King och Elle, två modemagasin som riktar sig mot män respektive kvinnor. Den undersöker även om tidningen King använder strategier för att distansera sig från den feminint präglade diskursen om skönhetsvård, något som setts i tidigare studier. LÄS MER
13. Development of training material for a process analysis tool in the paper industry
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Paperboard is accessible for everyone, such as packaging for provisions or beauty products. Paperboard consists of several layers of pulp and has different types of qualities depending on the material’s area of use. LÄS MER
14. Ärlig design för miljövänliga skönhetsprodukter : En kvalitativ analys från ett kritiskt perspektiv på skönhetsprodukter som säger sig vara bra för miljön
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Idag eftersträvar allt fler företag mot att vara så miljövänliga som möjligt, detta på grund av att medvetenheten kring miljön har ökat och därmed efterfrågan av miljövänliga produkter. Det är fördelaktigt för miljön att fler företag eftersträvar att vara så miljövänliga som möjligt men samtidigt har det uppkommit problem så som greenwashing. LÄS MER
15. Mannen, myten, stereotypen : En semiotisk analys av maskulinitet i Axe reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Följande arbete är en studie kring mediers reproduktion av stereotyper och hur maskulinitet framställs inom reklam. Axe är ett av de ledande varumärkena inom industrin för manliga skönhetsprodukter och är ett företag som har fått mycket kritik för att reproducera toxisk maskulinitet och sexism genom sin marknadsföring. LÄS MER