Sökning: "skandaler"
Visar resultat 16 - 20 av 286 uppsatser innehållade ordet skandaler.
16. Valtid är skandaltid : En kombinerad kvantitativ och kvalitativ studie om hur åtta Sverigedemokratiska politiker gestaltats i medierna 2010,2014, 2018 och 2022
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/JournalistikSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur åtta politiker från Sverigedemokraterna gestaltats inågra utvalda uppmärksammade skandaler i dags- och kvällspress. Studien ämnade även attjämföra dessa skandaler med varandra för att se om det fanns likheter och skillnader i mediasrapportering om dem. LÄS MER
17. Hur går revisorerna till väga vid gränsdragningen mellan revisionsnära rådgivning och fristående rådgivning. En kvalitativ studie om rådgivning och revisorns oberoende vid arbete med SME-företag
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Under de senaste decenniet har revisorn oberoende flitigt ifrågasatt då det har förekommit flera nationella och internationella skandaler. Detta har påverkat intressenterna förtroende för revisorer på ett negativt sätt. LÄS MER
18. Hållbarhetsredovisning i gruvbranschen : En kvalitativ studie om gruvbolags hållbarhetsredovisning i samband med en skandal
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Background Previous studies show a high level of uncertainty in the mining industry. Stakeholders require transparent sustainability reports from mining companies due to the high risk of accidents. In recent years, several failures causing disastrous consequences have occured in the industry. LÄS MER
19. Valet av ett köp! : En studie om konsumenters köpbeteende i samband med influencer marketing.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this study is to investigate how attitude and credibility have an impact on consumers' buying behavior in connection with influencer marketing. Thus, the study aims to investigate which of the phenomena influencer marketing and WoM are reported to affect consumers' buying behavior to the highest degree. LÄS MER
20. “Big brother sees you” : A qualitative study on users’ experiences with targeted advertising on Facebook
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : As a consequence of the exposure of scandals involving targeted advertising and data collection, privacy concerns have arisen among users of social media, in particular Facebook. Previous research studies demonstrate that consumers have little knowledge about online behavioural advertising and hold misconceptions about it. LÄS MER