Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Från design till framgång : Arbetsutformningens inverkan på arbetstillfredsställelse, motivation och prestation hos arbetslag i skogsindustrin

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Lovisa Suurwee; Karolina Wassberg; [2023]
    Nyckelord :Leadership; Motivation; Performance; Team; Knowledge; Job Satisfaction; Job- Design; Job-Characteristic Model; Ledarskap; Motivation; Prestation; Teamarbete; Kunskap; Arbetstillfredsställelse; Arbetsutformning; Arbetskarakteristikmodell;

    Sammanfattning : För att bibehålla en konkurrenskraftig position på marknaden inom skogsindustrin behövs mer kunskap om vilka faktorer som påverkar ett arbetslags prestation. Problematiken hos Stora Enso Skog är att det finns en markant skillnad i prestationsförmåga mellan arbetslag. LÄS MER

  2. 2. Agile management-based approach to support Sustainable Product Development

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Suleyman Suleymanov; [2023]
    Nyckelord :Sustainable Product Development; Modularization; Circular Product Design; Agile Methodology; Agile Product Development; Innovation for Sustainability.; Hållbar produktutveckling; Modularisering; Cirkulär produktdesign; Agil metodik; Agil produktutveckling; Innovation för hållbarhet.;

    Sammanfattning : Product development has always been an indispensable step in society’s transition to sustainability. The environmental consequences of resource depletion, production, distribution and disposal are proof that existing product design and development strategies are not enough to achieve sustainability. LÄS MER

  3. 3. APPLYING GAMIFICATION ELEMENTS TO AN ONLINE CASINO PLATFORM

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Pavlos Karageorgiadis; [2022]
    Nyckelord :Gamification; iGaming; online casino; Social Network; Octalysis Framework; Gamification; iGaming; online kasinon; Sociala Nätverk; Octalysis Framework;

    Sammanfattning : Gamification is one of the most effective ways of creating and keeping high engagement among people. It is a deep exploration into what makes a game fun and how to apply those fun and engaging elements in real-life productive activities. LÄS MER

  4. 4. KONSTEN ATT LEDA EFFEKTIVA TEAM : Ledarskapskomponenter för att främja effektiva team, analyserade ur ett coachande förhållningssätt.

    Master-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Elin Sundström; Olivia Hansen; Louise Åkesson; [2022]
    Nyckelord :effektiva team; coachande förhållningssätt; ledarskap; Self Determination Theory; transformativt ledarskap;

    Sammanfattning : Att vara ledare i team idag innebär ofta en lång lista över ansvar och förväntningar på resultat. Ledarskapet har under tidens gång utvecklats och förväntas nu skapa en effektivitet i gruppenför att ta tillvara på resurser. Detta ställer frågan om bästa tillvägagångssätt för ledare. LÄS MER

  5. 5. Effektiva team i projektmiljöer : En kvalitativ studie om GDQ som projektledningsverktyg för att utveckla projektteam

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Erica Jansson; [2022]
    Nyckelord :Group Development Questionnaire; Integrated Model of Group Development; Team development; Mature teams; Group Development Questionnaire; Integrated Model of Group Development; Teamutveckling; Mogna team;

    Sammanfattning : Studien syftar till att få en förståelse för Group Development Questionnaire (GDQ) som projektledningsverktyg, hur det kan användas för att utveckla team samt vad utvecklingen kan leda till hos teamen. För att besvara syftet har tre frågeställningar upprättats: Hur upplevs GDQ som verktyg? Vad underlättar användandet av GDQ vid utveckling av team? och Hur upplevs team som har utvecklats utifrån en GDQ-mätning? En kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer valdes för genomförandet av studien och bidrog till ett resultat med tre centrala teman: Det var väl inte så farligt, Klara, färdiga. LÄS MER