Sökning: "skapa en platsannons"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden skapa en platsannons.

  1. 1. Bakom kulissen på en platsannons : En retorisk kritisk analys av platsannonser i två branscher

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Erica Jacobsson; [2023]
    Nyckelord :job advertisement; rhetorical analysis; fantasy theme analysis; recruitment communication; platsannons; retorisk analys; fantasitema-analys; rekryteringskommunikation;

    Sammanfattning : Platsannonsen är ett medel för att övertyga arbetssökande att bli en del av arbetsgivarens gemenskap. I utformningen av platsannonser kan arbetsgivare marknadsföra sig genom att använda retoriska språkverktyg och även framställa en bild av organisationen, men i platsannonsen finns även en underliggande, dold berättelse om hur företaget ser på världen. LÄS MER

  2. 2. OTYPISKA PLATSANNONSER ATTRAHERAR FLER KANDIDATER MED NPF - En studie av personlighetsbeskrivningars exkluderande effekt

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Åsa Öman; [2022-07-04]
    Nyckelord :Arbetsplatsannons; neurodiversity; neurologisk mångfald; neuropsykiatrisk funktionsnedsättning; rekrytering;

    Sammanfattning : Många företag har börjat intressera sig för att anställa personer med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF) för att finna rätt kompetens och öka deras konkurrenskraft. Dock verkar kunskapen om hur detta ska gå till, särskilt i rekryteringsprocessen, vara bristfällig. LÄS MER

  3. 3. Kan du prata flytande kod? : En studie om hur programmeringsstudenter upplever krav i platsannonser

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Nora Darejati; Emil Cederslätt; [2022]
    Nyckelord :Programming; computer science; IT; women; equality; job advertisements; requirements; characteristics; recruitment; Programmering; datavetenskap; IT; kvinnor; jämställdhet; platsannonser; krav; egenskaper; rekrytering;

    Sammanfattning : Bristen på kvinnor inom IT-branschen är något som uppmärksammats i många år. I Sverige finns det fortfarande en underrepresentation av kvinnor inom branschen, och företag har därför svårt att rekrytera kvinnor. LÄS MER

  4. 4. ”Jag ville förmedla, jag söker inte personal för barnpassning” : en intervjustudie av rektorers förståelse av fritidslärares arbetsuppgifter

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Petra Andersson; [2021]
    Nyckelord :fritidshemmet; lärare i fritidshem; platsannons;

    Sammanfattning : Inledning Grundskolan har sedan lång tid tillbaka bestått av olika lärarkategorier med en gemensam grundtanke om att komplettera varandra i elevernas kunskapsinhämtning och sociala utveckling. Lika länge har fritidslärarnas arbetsuppgifter under arbetsdagen varit oklara och i många fall av varierande slag. LÄS MER

  5. 5. Corporate social responsibility och employer branding : En studie av skillnader i organisationsattraktivitet mellan olika aspekter av CSR

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Rebecka Lindström; Frida Öst; [2017]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Internal CSR; External CSR; Employee Branding; Organizational Attractiveness; Generation Y; Person Organizational Fit; Signal Theory; Corporate social responsibility; intern CSR; extern CSR; employer branding; organisationsattraktivitet; generation Y; person organizational fit; signalteori;

    Sammanfattning : Bakgrund: På dagens arbetsmarknad råder det en hård konkurrens om kompetent personal. Organisationer har sett potentialen i att utvidga marknadsföringens användningsområde och skapa ett arbetsgivarvarumärke, ett så kallat employer brand(EB). LÄS MER