Sökning: "skapa en vi-känsla"
Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden skapa en vi-känsla.
1. Kan ledarskapsutveckling förändra organisationer? : En fallstudie av en satsning på ledarskapsutveckling i en statlig organisation
Magister-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : Organisationer satsar på ledarskapsutveckling och organisationer behöver förändras för att anpassa sig till omvärldens krav eller andra förändrade behov. Syftet med denna uppsats är att skapa mer kunskap om huruvida en satsning på ledarskapsutveckling i en statlig organisation kan bidra till att förändra ledarskapet i en organisation och att identifiera vilka organisatoriska förutsättningar som behöver vara på plats för att åstadkomma en förändring av organisationens ledarskap. LÄS MER
2. "Kom och lek med oss!" : Ett utvecklingsarbete för att främja Vi-känsla och inkludering på skolan med hjälp av rastaktiviteter
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : ”Come play with us!” A development study to promote sense of community and inclusion at school with the help of planned recess activities. Tanken om att skapa en bättre rast där elever inkluderas och finner en VI-känsla skapade idén till vårt utvecklingsarbete. LÄS MER
3. Framgångsfaktorer för delaktiga medarbetare i förändringsarbete : En fallstudie om delaktighet, förändring och ledarskap
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka om medarbetarnas delaktighet i en svensk myndighetsutövande verksamhet ökar acceptansen för förändring. Myndigheten Försäkringskassan är mitt i en pågående förändring och har använts som fall i en fallstudie. LÄS MER
4. Förskoledidaktik : Att undervisa med inriktning mot barns prosociala utveckling
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Skolverket (2019) belyser hur utvecklingen av barnens sociala förmågor sedan förskolans läroplan infördes, hamnat i bakgrunden då ämneskunskaperna fått ta större plats. En risk Löfgren (2015, s. 23) ser med detta är att Sveriges medborgare utbildas till att bli mer egocentrerade. I Läroplan för förskolan (Lpfö 2018, s. LÄS MER
5. Delaktighet i grundsärskolan : tio elevers och fyra speciallärares tankar och arbetssätt kring delaktighet
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Under våra studier, till speciallärare med specialisering mot utvecklingsstörning, har djupare förståelse uppkommit att elevers delaktighet är av största vikt för deras lärande. Men vad är delaktighet egentligen och hur ser delaktigheten ut för elever på grundsärskolan?Studiens syfte är att studera upplevd delaktighet hos en grupp elever inom grundsärskolan. LÄS MER