Sökning: "skapa hemsida"

Visar resultat 1 - 5 av 236 uppsatser innehållade orden skapa hemsida.

  1. 1. Styrverktyg i en decentraliserad organisation : En fallstudie på Scania Oskarshamn

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Liridon Gashi; Ella Karlsson; Alex Svensson Sandin; [2023]
    Nyckelord :control tools; decentralization; organizational structure; financial control; cultural control; cybernetic control; lean; styrverktyg; decentralisering; organisationsstruktur; ekonomistyrning; kulturstyrning; cybernetisk styrning; lean;

    Sammanfattning : Bakgrund: En organisation kan vara uppbyggd på många olika sätt varav decentralisering är ett av dem. Ekonomistyrverktyg som används inom en organisation är cybernetisk styrning, administrativ styrning och kulturstyrning. Även Lean benämns som ett starkt styrverktyg för en organisation. LÄS MER

  2. 2. Tillit redan vid första mötet? : User Experience (UX) påverkan på tillit mellan företag och kund

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Andersson; Jonas Eklund; [2023]
    Nyckelord :UX; User Experience; Design; Usability; Trust; Loyalty; Customer relations; UX; User Experience; Design; Användarvänlighet; Tillit; Lojalitet; Kundrelationer;

    Sammanfattning : Företag som arbetar aktivt med dess kundrelationer har stora möjligheter att öka sina intäkter. Genom att bibehålla 5% av sina kunder kan företagets intäkter öka med nästan 100%. LÄS MER

  3. 3. No question about it

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Ella Hahn; Lucas Kronemyr; [2023]
    Nyckelord :förklimakteriet; klimakteriet; menopaus; postmenopaus; kampanj; broschyr; utomhusaffischering; hemsida;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur en kommunikationskampanj effektivt kan fÃ¥nga mÃ¥lgruppens uppmärksamhet och informera om klimakteriet och dess symptom, utan att skrämma publiken, samt genom sitt innehÃ¥ll skapa nya associationer till ämnet och uppmuntra öppna samtal om klimakteriet. Studien lyckades uppnÃ¥ sitt syfte genom att utveckla en kommunikationskampanj vid namn "Inget snack om saken". LÄS MER

  4. 4. E-handlarens digitala egenskaper och dess inverkan på konsumentens subjektiva uppfattning : En kvantitativ studie om förtroende och misstro

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Axelsson; Stina Lindberg; [2023]
    Nyckelord :E-handel; Förtroende; Misstro; Funktionell Uppfattning; Motiverande Uppfattning; Digitala Egenskaper;

    Sammanfattning : The study examines how online retailers' digital characteristics affect consumers' perception of the online retailer and how the perception affects trust and distrust of the online retailer. The result aims to help online retailers gain an understanding of which characteristics are most salient and strategically important to generate trust among consumers. LÄS MER

  5. 5. The Pursuit of Less : En kvalitativ multimodal analys av hur modeföretaget Asket använder CSR-kommunikation för att skapa legitimitet

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Alva Franzén; Filippa Lindberg; [2023]
    Nyckelord :CSR-kommunikation; Legitimitet; Asket; Modebranschen;

    Sammanfattning : En bransch som associeras med bristande hållbarhet är modebranschen eftersom arbetskraft och naturresurser vanligtvis utnyttjas på ett icke hållbart sätt. Under 2000-talet har medvetenheten angående hållbarhet inom modeindustrin ökat. LÄS MER