Sökning: "skapa identitet på internet"
Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade orden skapa identitet på internet.
1. Moralist eller konsument? En netnografisk narrativ studie kring hur personer med erfarenhet av att köpa sex problematiserar och rättfärdigar handlingarna på ett svenskt diskussionsforum
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Sverige var det första landet som fattade beslut om att det skulle vara olagligt att köpa sex men lagligt att sälja sex. Syftet var att minimera sårbarheten för de sårbara prostituerade, samt förebygga de negativa konsekvenserna som sexhandeln bidrar till genom att kunna ge köpare straffrättsliga påföljder. LÄS MER
2. LUXURY-FASHION.com : Hur modeföretag skapar lyx med pixeln som byggsten
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Modeindustrins lyxvarumärken har, trots sina avantgardistiska och flamboyanta förknippningar, ett varaktigt rykte om att vara konservativt inställda till förändringar av sina väletablerade affärsmodeller. Den digitala disruptionen som internets framfart innebar för modedetaljhandeln omfamnades likaså inte av lyxsegmentet förrän långt efter att resten av modeindustrin redan insett näthandelns enorma affärsmöjligheter. LÄS MER
3. "Om de beskriver att de är ledsna då kan jag skicka en ledsen emoji, senare glada emojis för att vi också ska bli glada" : Relationsskapande bland fältarbetare och ungdomar på digitala plattformar
Kandidat-uppsats, Ersta Sköndal Bräcke högskola/Institutionen för socialvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka fältarbetares egna upplevelser av relationsskapande mellan dem och ungdomar på internet och sociala medier. Åtta semistrukturerade kvalitativa intervjuer genomfördes med fältarbetare från socialtjänsten som arbetar med ungdomar på internet och sociala medier. LÄS MER
4. Bland strandade moln : om en plats
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Arbetet syftar till att återgå till platsen, genom att intuitivt undersöka upplevelsen av en plats på södra Gotland, Vändburg, för att kunna presentera, i det här fallet två, gestaltningsidéer för platsspecifik landskapsarkitektur. För att göra det har den schweiziska landskapsarkitekten Christophe Girots metod Four Trace Concepts in Landscape Architecture (1999) använts för att undersöka platsen Vändburg. LÄS MER
5. Ytliga låtsasvänner och reklampelare i ett : En kvalitativ studie om följares uppfattning om influencers och deras samarbeten
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Syftet med denna studie är att studera vilken relation följare har till influencers, utifrån följarens perspektiv. Studien ämnar även undersöka hur deras publicering av betalda samarbeten på sociala medier bemöts av följarna. LÄS MER