Sökning: "skapa java spel"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden skapa java spel.

  1. 1. GeoFort: Mobile Game for Motivating Physical Activity using Gamification and Augmented Reality

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Anton Eklund; Axel Nygårds; David Smeds; [2018]
    Nyckelord :gamification; augmented reality; game; motivation; android; java; firebase; google maps; gps;

    Sammanfattning : With technology continuing to advance, a lot of everyday tasks are becoming easier to perform and less physically demanding. However, as a result of this, peoples lives are also becoming more sedentary. There is a need for motivating people to be more active. LÄS MER

  2. 2. Spelmotorkonstruktion för Android

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Erik Björnerhag; [2014]
    Nyckelord :Game engine; Java; Android; LibGDX; Strategy; Spelmotor; Android; LibGDX; Java; Strategi;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet har varit att undersöka huruvida XML fungerar som ett beskrivningsspråk till en spelmotor sett till aspekter såsom vad som kan definieras i XML, vad laddningstiderna är och om det är en tydlig och attraktiv lösning. Tanken med lösningen är att det skall vara enkelt att, tillsammans med en spelmotor, kunna skapa tvådimensionella strategispel utan att skriva någon kompilerande kod, vilket i sin tur skulle möjliggöra för aspirerande spelutvecklare att få en enkel utgångspunkt där de kan starta sin karriär. LÄS MER

  3. 3. Optimal spelstrategi för yatzy

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Sam Henriksson; Gustav Engström; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This report intends to analyze the difference between the original rules and a modification of the rules for the Scandinavian version of the world famous dice game yatzy (yahtzee). Several works are made previously existing strategies for yatzy and Yahtzee. LÄS MER

  4. 4. Utveckling av terräng ochpartikeleffekter med Lightweight Java Game Library (LWJGL)

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Daniel Härnberg; Gustav Wiiala; [2012]
    Nyckelord :LWJGL; Lightweight Java Game Library; OpenGL; Terrain; Heightmap; Particle effects; Particle system; Vertex Buffer Object; LWJGL; Lightweight Java Game Library; OpenGL; Terräng; Höjdkarta; Partikeleffekter; Partikelsystem; Vertex Buffer Object;

    Sammanfattning : Denna rapport ar resultatet av ett examensarbete som har utforts vid institutionen for informationsoch kommunikationsteknik, Kungliga Tekniska Hogskolan (KTH), och omfattar 15 hp. Rapporten presenterar ett arbete dar examensarbetarna har utvecklat en terrang med hojdskillnader och ljussattning, partikeleffekter (CPU-GPU implementering) som liknar ett fyrverkeri, partikeleffekter (GPU implementering) som visar olika monster samt en kamera for att kunna observera spelvarlden fran alla mojliga olika vinklar i 3D med API:et Lightweight Java Game Library (LWJGL). LÄS MER

  5. 5. Utveckling av terräng och partikeleffekter med Lightweight Java Game Library (LWJGL)

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Daniel Härnberg; Gustav Wiiala; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna rapport är resultatet av ett examensarbete som har utförts vid institutionen för informationsochkommunikationsteknik, Kungliga Tekniska Högskolan (KTH), och omfattar 15 hp. Rapportenpresenterar ett arbete där examensarbetarna har utvecklat en terräng med höjdskillnader ochljussättning, partikeleffekter (CPU-GPU implementering) som liknar ett fyrverkeri, partikeleffekter(GPU implementering) som visar olika mönster samt en kamera för att kunna observera spelvärldenfrån alla möjliga olika vinklar i 3D med API:et Lightweight Java Game Library (LWJGL). LÄS MER