Sökning: "skapa löften"

Visar resultat 11 - 15 av 24 uppsatser innehållade orden skapa löften.

  1. 11. ”Jag är allt ifrån en hantverkare till säljare” : En kvalitativ studie om det osynliga kontraktets betydelse för arbetstagare och arbetsgivare inom handelsbranschen

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Matilda Örtenmark Nilsson; Louise Blomqvist; [2018]
    Nyckelord :Osynligt kontrakt; Anställningskontrakt; Handelsbranschen; Kommunikation; Förväntningar; Arbetsgivare; Arbetstagare; Relationer; Löften; Kontraktsbrott;

    Sammanfattning : Något som anglosaxisk forskning har uppmärksammat i mycket större utsträckning än svensk forskning, är så kallade osynliga kontrakt. I Sverige har man stor tillit till sina arbetstagare och många inom handelsbranschen är anslutna till handelsavtalet, vilket skapar ett skyddsnät för både arbetstagare och arbetsgivare. LÄS MER

  2. 12. Emissionsgarantiers rättsliga verkan. Utifrån NJA 2016 s. 107

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Johanna Alexandersson; [2017-06-28]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : För att upprätthålla ett dynamiskt näringsliv och ge aktiebolag möjlighet att stärka sin finansiella ställning är nyemission ett vanligt inslag på marknaden. En nyemission som inte blir fulltecknad riskerar dock att skada det emitterande bolaget, dess aktieägare och andra parter med intressen i bolaget. LÄS MER

  3. 13. Fortsättning följer : En kvalitativ studie om kundrelationer inom tjänstedesignbranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Emelie Fagerberg-Ask; Felicia Sandén; [2017]
    Nyckelord :Service design; customer relations; business-to-business; word-of-mouth; collaboration; tjänstedesign; kundrelationer; business-to-business; word-of-mouth; samarbete;

    Sammanfattning : Sedan 1970-talet har västvärlden gått mot ett mer renodlat tjänstesamhälle, tjänstesektorns ökande konkurrens har lett till framväxten av tjänstedesign. Tjänstedesign-branschen är en växande bransch och syftet med tjänstedesign är att förbättra och utveckla alla kundupplevelser i tjänsteföretag. LÄS MER

  4. 14. Hur överlever e-handelsföretag i modebranschens djungel? : En studie om e-handelsföretag internationalisering och dess kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jonna Andersson; Stephanie Nguyen; [2014]
    Nyckelord :Internationalisering; e-handel; konkurrenskraft och kundrelationer;

    Sammanfattning : SammanfattningKandidatuppsats, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet i KalmarKurs: International business and Global marketing VT14Titel: Hur överlever mikroföretag i modebranshens djungel - En studie om e-handelsföretags internationalisering och dess kundrelationerFörfattare: Jonna Andersson och Stephanie NguyenHandledare: Susanne SandbergBakgrund: E-handeln är en växande trend som fler och fler upptäcker som ett bekvämt sätt att utföra sina ärenden på. Under 1990-talet, slog konsument e-handeln slog igenom och idag fortsätter den att växa allt starkare. LÄS MER

  5. 15. ”okej kan jag bli 18 eller för det finns ju ingenting att göra om man är under” En studie om ungdomars och ungdomskonsulenters syn på ungdomars behov av information, och hur en ungdomsportal skulle kunna möta dessa behov.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Agnes Gerinder; [2012-02-12]
    Nyckelord :Ungdomar; ungdomsportal; information; delaktighet;

    Sammanfattning : Internet är en given del i ungdomars vardag, det finns en utmaning i det flöde av information som finns i samhället idag. Internets möjligheter ställer flera krav på ungdomars teoretiska, sociala, praktiska och kreativa kompetenser. LÄS MER