Sökning: "skapa spel programmering"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden skapa spel programmering.

  1. 1. THE USE OF PROGRAMMING AS A TOOL FOR DESIGN BASED LEARNING IN BIOLOGY A classroom experiment in a 5th grade class

    Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Ahoo Shokraiefard; [2022-09-15]
    Nyckelord :STEM education; Middle school; Block programming; Designed based learning; Inquiry-based learning;

    Sammanfattning : The purpose of education is to prepare students for the future. The goal of integrating STEM (Science, Technology, Engineering, and Mathematics) into education is to develop scientific and technological knowledge in students, to prepare them for an advanced technological and democratic society, and to broaden their perspective of how to use, create, and make decisions about technology, and not less important, to prepare them for their future jobs (Honey, Pearson, and Schweingruber, 2014; Eng lish and King, 2015; Holbrook, 2017; Lachapelle et al. LÄS MER

  2. 2. Null Reference Exception : Serious Games som lärverktyg för spelprogrammering.

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Rikard Nilsson; Kevin Kinnunen; [2021]
    Nyckelord :Serious Games; Learning; Didactic Design; Programming; Serious Games; Lärande; Didaktisk Design; Programmering;

    Sammanfattning : I denna artikel kommer vi att gå igenom hur man kan gå till väga med att skapa ett spel somhar syftet att lära ut spelprogrammering. Syftet är att undersöka hur lärandet avspelprogrammering hade kunnat förändras och göras mer tillgängligt genom att använda sigav så kallade Serious Games som undervisningsmaterial. LÄS MER

  3. 3. Plattform för spelifiering inom programmeringskurser

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Gustav Andersson; Gustav Eriksson; David Jungmalm; Björn Möller Ehrnlund; Julius Petersson; Tim Yngesjö; [2019]
    Nyckelord :spelifiering ai programmering;

    Sammanfattning : Denna rapport beskriver ett arbete som utförts i kursen TDDD96 - Kandidatprojekt i programvaruutveckling. Projektet gick ut på att utveckla en webbplattform för spelifierad tävlingsprogrammering åt UPP-gruppen på Institutionen för datavetenskap vid Linköpings universitet. Plattformen är tänkt att användas i programmeringskurser. LÄS MER

  4. 4. Pix

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Gustav Beije; [2019]
    Nyckelord :Pix; C#; .NET Core; Cross-platform; Framework; Game; Pix; C#; .NET Core; Multiplattform; Ramverk; Spel;

    Sammanfattning : This thesis is about the creation of a new game framework named Pix and a comparison between it and the game engine Godot. The purpose is to create a game framework that focuses on making the workflow streamlined for the pro- grammer and at the same time giving the programmer a lot of creative power. LÄS MER

  5. 5. Creative Coding with Animations - An Application to Attract Children to Tech

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Emilia Elm; Niklas Persson; Emma Tysk; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Digitalization is expanding rapidly and is incorporated in almost all businesses and work fields. While digital applications are a crucial part of our daily lives, the IT industry is homogeneous and has lack of diversity. It becomes a problem when a homogeneous group develops solutions for the entire population. LÄS MER