Sökning: "skapande företagsledning"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden skapande företagsledning.

  1. 1. Revisionspliktens avskaffande - påverkan på revisionsbyråers marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rebecka Burell; Isabelle Skärström Hansson; Josefin Mattsson; [2011]
    Nyckelord :Revivionspliktens avskaffande; marknadsorientering; intressenter; relationsmarknadsföring; lojalitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka om och i så fall hur revisionspliktens avskaffande har påverkat revisionsbyråernas arbete med relations-marknadsföring samt bibehållandet och skapandet av lojala kunder. Vår metod utgår från ett interpretativistiskt synsätt och vi analyserar med hjälp utav den hermeneutiska cirkeln. LÄS MER

  2. 2. Grön logistik : En uppsats om oöverensstämmelser på transportmarknaden

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Charlotte Hedin; Karstensdotter Kristin; [2010]
    Nyckelord :Grön logistik; transportbolag; affärsidé; involvering; mervärde; misfits;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den svenska transportmarknaden domineras idag av stora och internationella aktörer. Marknaden är mogen vilket innebär att transportbolagen måste erbjuda andra värden utöver själva transporten. Begrepp som miljö ligger långt ifrån transportsektorns grundtanke och blir därmed inget naturligt konkurrensmedel. LÄS MER

  3. 3. Att skapa �verenskommelse - En studie om F�rs�kringskassans organisationsf�r�ndring via ett kommunikationsperspektiv

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jennifer Friberg; Johan Norell; [2010]
    Nyckelord :Organisationsförändring; Försäkringskassan; reaktion; kommunikation; motstånd; överenskommelse; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsen har som syfte att söka förståelse på anställdas reaktion på organisationsförändring utifrån ett kommunikationsperspektiv. Metod: Till sin karaktär är uppsatsen en fallstudie med en icke generaliserande deduktiv ansats som riktas gentemot Försäkringskassan. LÄS MER

  4. 4. Corporate Social Responsibility: Time to grow up! - En studie om hur företag kommunicerar CSR

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oscar Holmqvist; Max Kjellström; Emilia Åström; Helena Tapper; [2009]
    Nyckelord :CSR; Kommunikation; Budskap; Symboler; Kanaler; Intressenter; IKEA; KappAhl och Trelleborg.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att kritiskt granska huruvida kommunikationsteorier som finns idag är användbara för företag som tillämpar CSR och kommunicerar detta med sina intressenter. Under arbetets gång utvecklades ett andra syfte, vilket är att peka på fenomen som kräver utveckling och skapande av idéer och begrepp som kan öka förståelsen för hur man kommunicerar CSR. LÄS MER

  5. 5. Hemlighetsmakeri som strategi

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Markus Lentinen; Sofia Sellman; Camilla Berglund; [2007]
    Nyckelord :Hemlighetsmakeri; Strategi; Apple; Differentiering; Konkurrensfördelar; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Vårt syfte är, att genom att studera Apples historia, omvärld, bransch och strategiska val, analysera om och hur Apple använder hemlighetsmakeriet som grund för skapande av långsiktiga och varaktiga konkurrensfördelar. Metod: Vi har använt oss av en kvalitativ metod med primärdata bestående av intervjuer med personer insatta i Apple och dess omvärld. LÄS MER