Sökning: "sket"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet sket.
1. Avståndet till kollektivtrafiken samt befolkningstäthetens påverkan på bostadspriser
Kandidat-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella systemSammanfattning : Rapporten undersöker hur bostadspriser påverkas av avståndet till kollektivtrafiken och sambandet det har till befolkningstätheten i området. Sedan så är det just också hur detta skiljer sig rent teoretiskt och i praktiken som skiljer det här arbetet från andra liknande arbeten då det oftast endast ett av detta och dess påverkan ligger i fokus. LÄS MER
2. Nye stød i københavnsk rigsmål : En undersøgelse af forekomst og variation
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för nordiska språkSammanfattning : Ifølge observationer af Grønnum og Basbøll er der sket en ekspansion af stødets forekomst, hvor ord som ikke tidligere har haft stød er begyndt at få det. Disse nye stød forekommer både under kendte betingelser og nye betingelser. LÄS MER
3. Val av material och tillverkare för en medicinsk pillerdosa inklusive en beräkning av tillverkningskostnaden för denna.
M1-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)Sammanfattning : Läkemedelsbehandling är i dag den mest omfattande och avgörande interventionen i hälso och sjukvården globalt sett. Idag intar ca. 20 procent av världens befolkning dagligen mediciner som behandlingsform för sina sjukdomar. LÄS MER
4. ”Det var inte såhär pedagogiskt liksom, så då eh... Då sket jag i det!” : En kvalitativ studie om teknik i undervisning och i övning bland stråkmusiker
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/MusikhögskolanSammanfattning : .... LÄS MER
5. Sundhed som en del af skolens hverdag : hvordan kan lærere bidrage som sundhedskoordinatorer?
Master-uppsats, Nordiska ministerrådet/Nordic School of Public Health NHVSammanfattning : Formålet: Formålet er, at få viden om hvordan sundhedskoordinatorfunktionen i folkeskolen opfattes ud fra ledelsens, lærerkollegernes og koordinatorernes eget perspektiv, herunder hvordan opfattes skolens ansvar for at fremme sundhed og trivsel for eleverne, og hvilke styrker og barrierer funktionen har som fremmer implementering af handleplanens mål. Metode: Der blev gennemført 3 fokusinterviews med henholdsvis lærere og sundhedskoordinatorer og 4 individuelle interviews med ledere efter en semistruktureret interviewguide. LÄS MER