Sökning: "skillnad mellan chefers ledarskap"
Visar resultat 11 - 15 av 15 uppsatser innehållade orden skillnad mellan chefers ledarskap.
11. Högre nivåer av medvetenhet hos chefer : ett värderingsskifte
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Psykologiska institutionenSammanfattning : Ett globalt paradigmskifte sker från traditionella värderingar till självuppfyllande värderingar, vilket får konsekvenser för individer och organisationer. Skiftet kräver högre nivåer av medvetenhet. LÄS MER
12. Företagets viktigaste resurs : En kvalitativ studie om chefers ledarskap och hur de tar tillvara på de anställdas kunskap
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för PedagogikSammanfattning : Bakgrund: Att kunskap blivit en central och viktig del av nutidens arbetsmarknad och näringsliv är något som de flesta människor är överens om. Även allt fler företag belyser vikten av att använda den kunskap och kompetens som finns hos de anställda och ser denna kunskap som en av de viktigaste tillgångarna. LÄS MER
13. Vi sitter tillsammans : Upplevelser av samhörighet och ledarskap i ett traditionellt kontorslandskap.
Magister-uppsats, KTH/ErgonomiSammanfattning : The office is the working environment in which an increasing proportion of the population spends their days . One type of office are open plan offices which are characterized by several people sitting together in the same room without spatial boundaries . LÄS MER
14. Ledarskap ur två perspektiv : En jämförelse mellan chefers och dess medarbetares syn på ledarskap
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen IngenjörshögskolanSammanfattning : Detta examensarbete är utfört under vårterminen 2009 på Högskolan i Borås på uppdrag av Brämhults kommundel/Borås Stad. Borås Stad är uppdelad i tio kommundelar som alla ansvarar för äldreomsorg av sina invånare. LÄS MER
15. Alltid fastnar väl något : en kvalitativ undersökning av chefers lärande
Magister-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Problem/Bakgrund: Under de senaste decennierna har det skett ett paradigmskifte inom företagsvärlden bl a när det gäller ledarskap och synen på de anställda. Det innebär en ny människosyn som fokuserar på ökat ansvar och handlingsfrihet för medarbetarna vilket också ställer nya krav på människors självständighet. LÄS MER