Sökning: "skills approach leadership"

Visar resultat 1 - 5 av 138 uppsatser innehållade orden skills approach leadership.

  1. 1. Remote Control - Redefining Leadership in the Age of Hybrid Work

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Clara Sjögren Nyberg; [2023-07-20]
    Nyckelord :Hybrid work; Hybrid teams; Leadership; Hybrid leadership; Remote leadership; Transformational leadership;

    Sammanfattning : The pandemic, rather than strategy, has led to organizations’ most apparent digital transformation in the last years due to unprecedented changes in the business environment and society (De Smet et al., 2021; McKinsey, 2020). LÄS MER

  2. 2. A Qualitative Analysis of the Impact of Artificial Intelligence (AI) Adoption (Focusing on Machine Learning (ML)) on the Organizational Capabilities of the Telecom Industry in Sweden and Finland

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Neeraj Verma; [2023]
    Nyckelord :AI; R D; Industry 4.0; Qualitative Analysis; Innovation; Machine Learning; Business Performance; People and Culture; Process and Organization; Telecom; Technology.;

    Sammanfattning : The German government's "Industry 4.0" paradigm transforms technology application across domains using real-time data and connectivity. The telecom sector's reliance on digital, software-driven infrastructure for real-time data and connectivity is paramount. LÄS MER

  3. 3. Viktiga kompetenser och förmågor inom Big Data analytics och dess effektivitet på marknadsföring : En kvalitativ studie om Big Data analytics inom köksbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jonatan Hagberg; Philip Russell; Emil Larsson; [2023]
    Nyckelord :Big Data analytics; more effective marketing; competencies; Big Data analytics capabilities; dynamic capabilities; market capabilities; material resources; intangible resources; human skills; Big Data analytics; effektivare marknadsföring; kompetenser; Big Data analytics förmågor; dynamiska förmågor; marknadsrelaterade förmågor; materiella resurser; immateriella resurser; mänskliga förmågor;

    Sammanfattning : Big Data analytics är en fascinerande process som lyfter fram möjligheten att utvinna djupgående insikter och dra slutsatser från omfattande datamängder, och dess tillämpningsområden sträcker sig över flera branscher och områden inklusive köksbranschen och marknadsföring som denna studie fokuserar på. Utmaningen att dra nytta av Big Data analytics för att förstå konsumentbeteenden och preferenser kan dock vara betydande, men när företag tillhandahåller de rätta resurserna, kan de på ett effektivt sätt optimera sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER

  4. 4. Förskollärares estetiska erbjudanden åt barn i lek. : Dramaverktyg som estetiska strategier med didaktisk potential i förskollärarstudenters lekundervisning i förskola.

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktik

    Författare :Ylwa Andersson; [2023]
    Nyckelord :Preschool; play-based teaching; drama tools; aesthetic strategies and drama didactics; Förskola; lekundervisning; dramaverktyg; estetiska strategier och dramadidaktik;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to highlight preschool teacher students' descriptions of using aesthetic qualities as a strategy in play-based teaching with preschool children. Of interest to the study are the drama tools that are actualized in the implementation and those that address the children's initiatives in the process. LÄS MER

  5. 5. Leading with Soft Skill-Z : An exploratory case study on the influence of soft leadership skills on the motivation and engagement of Generation Z as employees

    Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Emma Riksen; Tamara Spies; [2023]
    Nyckelord :Generation Z; leadership; soft skills; motivation; engagement;

    Sammanfattning : Background and problem discussion: With Generation Z entering the workplace, organizations are faced employing up to four generations at the same time, which leads to disparate perspectives on work ethics, values, and leadership on the work floor. According toexisting research, Generation Z tends to value certain interpersonal qualities, so-called soft skills, in their leaders more than previous generations do. LÄS MER