Sökning: "skinny fat"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden skinny fat.
1. Jag tänker på mig själv som en nakenakt : En studie av Marianne Lindberg De Geers skulptur Jag tänker på mig själv i relation till nakenakten som motivkategori
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionenSammanfattning : The aim of this thesis is to describe and analyze the Swedish artist Marianne Lindberg De Geer’s public sculpture Jag tänker på mig själv in relation to the female nude as a traditional motif within the western art and aesthetic. The artwork in question depicts two naked upright standing women, one of whom is represented as emaciated and skinny and the other one as voluminous and fat. LÄS MER
2. "Fet och olycklig VS Smal och lycklig" : En kvalitativ innehållsanalys av hur tv-programmet Biggest Loser Sverige 2018 framställer överviktiga
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Den här studien använder sig av en Multimodal Kritisk Diskursanalys (MCDA) för att undersöka hur reality-showen Biggest Loser Sverige 2018 framställer överviktiga. Syftet med studien är att analysera hur seriens finalister framställs när dem är överviktiga respektive när dem är normalviktiga, samt undersöka ifall viktstigmatiserade attityder kommer till uttryck i programmet. LÄS MER
3. Kommentera inte min kropp! : Youtubers syn på normativa kroppsideal.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Media har en stor påverkan på samhällets kroppsideal då många strävar efter en idealisk kropp. På sociala medier är termer som body positivity och body shaming aktuella, därför har vi använt oss av dessa termer för att fördjupa oss i studien. LÄS MER
4. Is fat the new skinny? : A study on weight and perception of models in green marketing
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Title: Is fat the new skinny? A study on weight and perception of models in green marketing. Date: 2018-05-22 Level: Bachelor Thesis in International Marketing Author: Oskar Wagrelius & Sara Eriksson Supervisor: Ulf Aagerup Problem formulation: How does the perceived weight and warmth/competence of a model in green marketing affect sales through perceived greenness and attractiveness? Purpose: The purpose of this study is to increase the knowledge, for brands being green, about how the choice of models in their advertisement will impact the brand's perception and affect greenness, attractiveness, and sales. LÄS MER
5. Hur viktig är vikten? : En kvantitativ och kvalitativ studie av Expressen och Aftonbladets framställning av vikt, utseende och hälsa.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : In media we often see articles about how to lose weight, what we shouldn’t like about our bodies and how to get rid of these so called problems. In this essay we examine how weight is portrayed in Sweden’s two largest evening papers, Expressen and Aftonbladet. LÄS MER