Sökning: "skjutdörrar"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet skjutdörrar.
1. Options for Mechanical Hold Force for Sliding Doors
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationSammanfattning : ASSA ABLOY’s automatic sliding doors today have a constant hold force applied whenever the doors are closed. The force is adjustable between 0-60 N and is generated by a motor. In this project it has been investigated whether it is possible to install a mechanical alternative to this hold force instead. LÄS MER
2. Development of a Concealed Power and Signal Transfer System for Sliding Doors
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationSammanfattning : This master’s thesis report describes the product development process of a durable and concealed product for transferring power and signals to the moving door leafs of sliding doors. The thesis has been conducted in collaboration with Assa Abloy Entrance Systems, with the goal of enabling the use of accessories such as privacy e-glass, screens integrated in the glass, electric locks and sensors mounted on the door leafs for their sliding doors. LÄS MER
3. Mälarängsskolan F-6
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Platsen för tomten är i Mälaräng, mellan Bredäng och Mälarhöjden. Bredäng och Mälarhöjden är områden som har stora skillnader när det gäller bl.a. befolkningstäthet och medianinkomst. LÄS MER
4. Development of Combined Guide and Soft Closing for Sliding Door Systems
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationSammanfattning : This master thesis includes a product development process focused on incorporating a soft closing system for sliding doors in an existing cabinet at IKEA. A soft closing system prevents the door from slamming into the furniture when closing it. The unit today has what is called guides, holding the cabinet doors in place. LÄS MER
5. Plats att växa : En förskola i Vasalund
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : På en 800 kvadratmeter stor tomt i området Vasalund i Solna kommun ska en ny förskola byggas. Förslaget är anpassat efter traditionell förskolepedagogik med inspiration från Reggio Emilia och har sin grund i en önskan om att skapa en byggnad anpassad för sin huvudsakliga brukare - barnen. LÄS MER