Sökning: "skolämnet engelska"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden skolämnet engelska.
1. ESTETISKA LÄRPROCESSER SOM METOD FÖR ATT UTVECKLA ELEVERS TEMPUSANVÄNDNING I SKOLÄMNET ENGELSKA : En interventionsstudie i en svensk grundskola i årskurs 4
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : The study is about aesthetic learning processes in the subject English. The purpose of the study is to investigate whether aesthetic learning processes in the form of drama can contribute to a development in fourth graders’ command of grammatical tense in English. LÄS MER
2. Läromedel i svenskundervisningen : Forskning kring sambandet mellan läromedel och läsförståelse
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Sammanfattning Denna kunskapsöversikt syftar till att få en överblick av vad som kännetecknar forskning kring sambandet mellan läromedel och läsförståelse i skolämnet svenska. Översikten har i syfte att presentera ett resultat ur en beskrivande och objektiv karta. LÄS MER
3. Finns det en relative age effect på slutbetyg i svenska grundskolan? : En kvantitativ studie kring hur den relativa ålderseffekten speglas på betyget i svenskagrundskolan.
Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Relativ ålderseffekt eller relativ age effekt (RAE) åberopar skillnader i kognitiva och biologiska förmågor som uppstår mellan människor grupperade efter deras kronologiska ålder. Syfte: Att genom hypotesprövning på en kohortpopulation undersöka om födelsetidpunkt samverkar med vilket betyg elever uppnått i ämnet Idrott & Hälsa i den svenska grundskolan. LÄS MER
4. Lingvistisk osäkerhet hos svenska grundskollärare : En kvalitativ studie om lärares upplevelse av och inställning till det engelska språket
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)Sammanfattning : The purpose of this study was to research Swedish primary school teachers' experiences and attitudes towards the English language in general as well as the school subject. To answer the research purpose, four research questions were constructed: What is the teachers’ view on the English language? What is the best way to learn English according to the teachers? How do the teachers think that the teaching in English should look like? Do the teachers feel that they are affected by their own attitude towards English? To answer the study's research questions, a qualitative research method was used in the form of interviews. LÄS MER
5. Att undervisa engelska i årskurs 1 : En fenomengrafisk studie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktikSammanfattning : Denna studie undersöker olika uppfattningar några lärare har om deras kunskaper inom skolämnet engelska och vilka utmaningar lärarna upplever vid undervisning av engelska inom årskurs 1. Utifrån en fenomenografisk ansats undersöks lärares olika uppfattningar och hur de ser på sina färdigheter inom språket. LÄS MER