Sökning: "skolan sponsring"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden skolan sponsring.

  1. 1. Influencer Whitelisting & Dark Posts : A Cross-generational Study on Consumers’ Perception and Trust in Social Media Advertisement

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sofia Zangrande; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; influencer whitelisting; dark posts; social media marketing; influencers; consumer perception; message trustworthiness; millennials; gen-z; gen-x; influencer; marknadsföring; sociala medier; konsumenternas uppfattning; meddelandets trovärdighet;

    Sammanfattning : This paper investigates the perception of dark posts in influencer whitelisting (IWL) and their impact on consumers’ trust compared to other forms of sponsored content on social media. The study employed a mixed-methods approach involving a survey with open-ended questions to gather data from participants across different generational cohorts - GenZ, Millennials and Gen-X. LÄS MER

  2. 2. Attityd till annonser i podcast : En komparativ undersökning av konsumenters attityd till annonsering i podcast

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Isabella Johannesson; William Neem Laahanen; [2018]
    Nyckelord :Podcast; attityd; trovärdighet; tydlighet; annonsering; traditionell reklam; invävd reklam; native advertising;

    Sammanfattning : Podcast is an audio medium that has recently evolved at a rapid pace and is a phenomenon that attracts new listeners every day. Because of this, it becomes interesting for companies to advertise in the forum. LÄS MER

  3. 3. Vad är meningen? En studie om hur sponsrade läromedel erbjuder och påbjuder mening.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Adam Albibsson; [2015-12-08]
    Nyckelord :Erbjuden; Påbjuden; Idéanalys; Sponsring; Läromedel;

    Sammanfattning : Bakgrund: Genom en översikt av forskning i Sverige som behandlar sponsrade läromedel kan man konstatera att detta är relativt outforskat. Den forskning som existerar behandlar till mestadels producenters, av sponsrade läromedel, partiska beskrivning av fakta för att tjäna deras egna syfte. LÄS MER

  4. 4. Hållbar utveckling enligt vem? : Diskursanalys av hållbar utveckling i sponsrade och förlagsutgivna geografiläromedel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Arne Björkman; Persson Johan; [2015]
    Nyckelord :läromedelsforskning; geografi; sponsrade läromedel; diskursanalys; hållbar utveckling;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen tar fasta på begreppet hållbar utveckling och dess mångsidiga betydelse. Hållbar utveckling är en del av innehållet i den svenska grundskolans geografiundervisning och förmedlas till eleverna genom bland annat sponsrade och förlagsutgivna läromedel. LÄS MER

  5. 5. Vad avgör valet av läromedel på yrkesprogram?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Anette Elisabet Nilbo; Tiina Eliasson; [2013]
    Nyckelord :Granskning; Läromedel; Läromedelsval; Sponsring; Yrkesprogram;

    Sammanfattning : Vårt syfte med examensarbetet är att ta reda på vilka faktorer som styr lärarens val av läromedel på yrkesprogram. Läromedel ska vara ett verktyg för elevers lärande och till för att vi lärare ska kunna tillgodose elevernas olika inlärningsstilar. LÄS MER