Sökning: "skolledare vuxenutbildning"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden skolledare vuxenutbildning.
1. Förutsättningar för delaktighet inom särskild utbildning för vuxna i små kommuner : Skolledares och lärares berättelser om förutsättningar för delaktighet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitetSammanfattning : Sammanfattning I denna studie undersöks förutsättningar för delaktighet inom särskild utbildning för vuxna i små kommuner. Studiens syfte är att bidra med kunskap om förutsättningar för elevers delaktighet inom särskild utbildning för vuxna i svenska kommuner med mindre befolkning än 40 000 invånare. LÄS MER
2. Likvärdig utbildning för vuxna : - skolledares beskrivning av likvärdighet inom vuxenutbildningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Denna studie inriktar sig mot vuxna elevers rätt till likvärdig utbildning. Studiens syfte är att få en fördjupad bild av hur skolledare inom vuxenutbildningen anser sig säkerställa att deras elever får en likvärdig utbildning. LÄS MER
3. Några åsikter om lärarrollen i vuxenutbildningen - en intervjubaserad studie
Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : AbstraktÅberg, Caroline (2014). Några röster om lärarrollen i vuxenutbildningen. (Some Opinions about the Teacher´s role in Adult Education- an Interview based Study). LÄS MER
4. Ledar- och organisationsutveckling genom handledning : en intervjuundersökning av några organisationskonsulters erfarenheter av handledning av bl a skolledare
Magister-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Studien belyser handledning som ett verktyg för att skapa ett lärande både för den individuella ledaren och organisationen som helhet. Ledarrollen i gymnasieskolan gavs ett speciellt fokus. LÄS MER
5. Muntlig examination som bedömningsverktyg
Kandidat-uppsats, Lärarhögskolan i StockholmSammanfattning : Sammanfattning Denna studie redovisar resultatet av en kvalitativ intervjuundersökning angående muntlig examination inom vuxenutbildningen. Syftet med studien var att undersöka användandet av muntlig examination vid slutprov av kurser inom den gymnasiala och grundläggande vuxenutbildningens Omvårdnadsprogram och Barn- och fritidsprogram. LÄS MER