Sökning: "skolplus"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet skolplus.

  1. 1. Digitala spel som hjälpmedel i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Emma Andersson; Freiding Freiding; [2022]
    Nyckelord :game-based learning; games; digital games; mathematics education; mathematics; digitala spel; digitalisering; digital; matematik;

    Sammanfattning : The aim of this empirical study is to examine if, and which digital games active teachers experience develop pupils' knowledge in mathematics and how the pupils' development can be visible to the teachers. This has been broken down to two sub-questions. LÄS MER

  2. 2. Digitala verktyg eller inte? : Lärares resonemang kring olika strategier som de använder i undervisningen för avkodning och läsflyt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Louise Dannberg; Johanna Olsson; Johanna Jansson; [2022]
    Nyckelord :avkodning; läsflyt; digitala verktyg; strategier; ljudningsmetod; läsförmåga;

    Sammanfattning : För att kunna vara en del av samhället behöver människor ha god läsförmåga. Grunden i läsförmågan är avkodning och när avkodningen har utvecklats och behärskas utvecklas också läsflytet. Dessa förmågor har människor med sig hela livet. LÄS MER

  3. 3. Digitala verktyg i matematikundervisning : En undersökning om digitala verktygs möjligheter att individualisera aritmetikinlärning.

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Oscar Karlsson; Erica Lantz; Lucas Rickardsson; [2019]
    Nyckelord :Digitala verktyg; individualisering; stegvis inlärningsprocess; aritmetik; matematikundervisning;

    Sammanfattning : I studien analyseras utvalda digitala verktyg för att undersöka om de kan bidra till en ökad individualisering inom aritmetikinlärning i årskurs 4–6. Studiens syfte är även att undersöka om och hur de digitala verktygen ger möjlighet för stegvis inlärning inom aritmetik. LÄS MER

  4. 4. Applikationer och spel i matematikundervisning : En fenomenografisk studie om digitala applikationer och spel i matematikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Haneen Al-Nuaimi; [2019]
    Nyckelord :Matematik; spelbaserad; Inlärning; digitala verktyg;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att utifrån lärares svar i intervjuer undersöka lärares uppfattningar av användandet av digitala spel och applikationer samt på vilket sätt digitala spel och applikationer används i matematikundervisning. För att kunna svara på studiens syfte intervjuades några utbildade lärare som undervisar i olika åldersgrupper. LÄS MER