Sökning: "skomarknaden"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet skomarknaden.
1. Inköpsprisanalys i skobranschen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Inledning Då konkurrensen ökar i skobranschen, med nya företag som tar sig in på den svenska marknaden, har det blivit viktigare för befintliga skohandlare att arbeta med sina inköpskostnader. Inköparens roll i företaget har ökat i betydelse då inköpskostnaden av produkten är en stor del av skodetaljistens totala kostnader. LÄS MER
2. Ett starkt varumärke når fram
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Den ökade betydelsen av att som företag ha ett starkt varumärke för att synas på marknaden har inneburit att det läggs ner allt mer tid och resurser på varumärkeshöjande aktiviteter inom företagen. Den växande virtuella världen och den ökade handeln på Internet har i kombination med vikten av ett starkt varumärke skapat en komplicerad situation. LÄS MER
3. NilsonGroups etablering i Tyskland : - En undersökning av den tyska skomarknaden
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Kundmedvetenhet och företagens innovationer inom skomodet ökar kraftigt vilket bidrar till att fler företag vågar ta steget ut på en mer främmande marknad. Förutsättningarna för att lyckas internationellt beror mycket på marknadskunskap av de marknader som företaget vill expandera till. Att vara experter på skor räcker inte ända fram. LÄS MER
4. Intern marknadsföring leder till servicekvalitet : En fallstudie av Jerns
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Den svenska detaljhandelns försäljning har stadigt ökat under de senaste åren. En av de starkaste tillväxterna under år 2006 står skobranschen för. Svenskar i gemen konsumera mer och intresset för skor har aldrig varit större. LÄS MER
5. Partnerskapsformer, inom den svenska skobranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Problembeskrivning: Aktörerna inom detaljhandeln har idag problem med hög kapitalbindning och hård konkurrens. För den enskilde detaljisten kan det vara ödesdigert att göra felinköp av större varupartier, dels på grund av den finansiella risken, dels på grund av problemen med att upprätthålla förtroendet hos konsumenterna. LÄS MER