Sökning: "skrädderi"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet skrädderi.

  1. 1. Schyssta Killar : Ett utforskande av mansroller och jämställdhet med fokus på män

    Kandidat-uppsats, Konstfack/Textil

    Författare :Linea Matei; [2017]
    Nyckelord :Schyssta Killar; Linea Matei; Konst; Design; Textil tryck; hantverk; Skulptur; Färgning; Sömnad; Konstruktion; Skrädderi; Skjorta; Mansroller; Mansroll; jämställdhet; Feminism; Jämlikhet; Maktstrukturer; Förtryck; statistik; forskning; personliga berättelser; kön; könsidentitet; normer; könsnormer; samhälls strukturer; Hipster; Man; män; Pojkar; flickor; Tjejer; Killar; ickebinär; hen; Fatta man; Make Equal; Män för jämställdhet; Locker room talk; Fokus; Våldtäktskultur; kultur; Sverige; 2017; Konstfack; Textil; Craft; Kandidat; patinering; Karikatyr; Lyssna; Ljudverk; Intervjuer; Identitet; berättelser; uttalanden; Vad förlorar du på att vara man uppfostras till man?; bok; figur; Konstfack Vårutställningen 2017;

    Sammanfattning : Nice Guys A research of gender equality in Sweden 2017 focusing on men and men's roles. A study how I can shift focus from the victims to the perpetrators. A method of working with interviews, statistics, and studies in a combination with visual techniques and materials such as textile sculpture, print, painting and dyeing. . LÄS MER

  2. 2. Glappet mellan grundskolan och gymnasiet : från textilslöjd till hantverksprogram

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Kristina Persson; [2010]
    Nyckelord :Textilslöjd; hantverksprogrammet; kunskap; samverkan; yrkeslärare; textillärare;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka upplevelsen om att det finns ett kunskapsglapp mellan utlärd kunskap i två grundskolor och förväntad förkunskap när man börjar på gymnasiet – från textilslöjd till hantverksprogrammet inriktning skrädderi/ mode/ design. Min hypotes var att det är ett kunskapsglapp. LÄS MER

  3. 3. Skrädderiverkstan : En kvantitativ undersökning om hur ett litet hantverksföretag kan stärka sitt varumärke

    Kandidat-uppsats, Industriell marknadsföring och industriell ekonomi

    Författare :Elizabet Westerlund; [2009]
    Nyckelord :varumärken; marknadsföring; skrädderi; tjänstekvalitet; kundnöjdhet; segmentering;

    Sammanfattning : This study is about Skrädderiverkstan, a small tailoring company in Gothenburg. The study examines how this company can create a stronger brand for themselves in Gothenburg and how they can attract more customers but still keep the regulare ones. LÄS MER