Sökning: "skratt"
Visar resultat 21 - 25 av 109 uppsatser innehållade ordet skratt.
21. Skrattet är mitt vapen : Syftet med studien var att undersöka skrattets påverkan på manliga och kvinnliga universitetsstudenters upplevda stressnivå
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsovetenskapSammanfattning : En kvantitativ enkätundersökning genomfördes. Enkäten bestod av frågor om skratt, stress,social tillvaro och upplevelser av att skratta. Syfte: Syftet med studien var att undersöka hurskratt påverkar universitetsstudenters upplevda stressnivå samt jämföra skillnaden mellan mänoch kvinnor. Sammanlagt deltog 230 studenter. LÄS MER
22. Att klippa för skratt : En studie på modern tv-komedi med fokus på klippning
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/BildproduktionSammanfattning : Den här uppsatsen berör klipparens avgörande roll för komediserier och tar avstamp i frågan varför man klipper som man gör i komediserier. Syftet är att undersöka hur humor kan formas med hjälp av klippning. LÄS MER
23. Ett gott skratt förlänger maktstrukturerna : En genusundersökning i Sundsvall med fokus på skämttidningen Lutfisken mellan 1909 och 1945
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
24. Jag ville tillrättavisa, inte mötas : En essä om svåra och problematiska möten med vårdnadshavare i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : I denna essä som vi tillsammans har skrivit har vi först och främst utgått från kränkningar och hot i förskolan, kränkningar och hot som kommer från vårdnadshavare. Även hur vi i förskolan arbetar med likabehandling, och vad det kan få för konsekvenser av att utsätta någon för kränkningar och hot, genom exempelvis de lagar vi har att förhålla oss till i den svenska förskolan. LÄS MER
25. Drama som hjälpmedel för barns kommunikation : En studie kring barns olika sätt att kommunicera, samspela och stötta varandra i dramaaktiviteter
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Studiens problemområde grundar sig i att det finns ett behov av att barn undervisas i drama redan i förskolan. Syftet med studien var att undersöka hur barns kommunikativa signaler synliggörs i pedagogledda aktiviteter med estetiska uttrycksformer. LÄS MER