Sökning: "skriftlig intervju som metod"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden skriftlig intervju som metod.

  1. 1. Fysisk aktivitet och rörelse i förskolans inomhusmiljö : En studie om rektorers och förskollärares kunskaper och intresse samt den praktik de genomför i verksamheten

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Linda Henriksson; Viktoria Smidare; [2024]
    Nyckelord :Indoor environment; movement; physical activity; preschool teachers experiences; principals experiences; Fysisk aktivitet; förskollärares erfarenheter; inomhusmiljö; rektorers erfarenheter; rörelse;

    Sammanfattning : Denna studie har till syfte att undersöka hur rektorers och förskollärares kunskap och intresse av fysisk aktivitet kan påverka barns möjligheter att delta i planerade rörelseaktiviteter och utveckla sin grovmotorik i inomhusmiljö. Bakgrunden ger en översikt kring styrdokument och riktlinjer, från litteratur redogörs grundläggande rörelseförmåga och inomhusmiljöns betydelse. LÄS MER

  2. 2. Multinationella företag i en snabbföränderlig värld : En kvalitativ fallstudie om hur internationaliserad HR funktionen är i förhållande till struktur, strategi och kultur

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Ebba Bertilsson; Sanna Suu Bengtson; [2023]
    Nyckelord :HR function; IHRM; Multinational companies; Internationalization; Vertical alignment; Strategy; HR funktion; IHRM; Multinationella företag; Internationalisering; Vertikal integrering; Strategi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Globaliseringen har föranlett en ökning av multinationella företag. De multinationella företagen har genom olika internationaliseringsstrategier fått en framstående roll som starka aktörer på det globala planet. LÄS MER

  3. 3. Förskollärares resonemang kring det fysisk rummet och olika materials betydelse i den naturvetenskapliga undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Sara Malmberg; Emilia Sjöström; [2023]
    Nyckelord :Förskola; förskollärare; material; miljö; naturvetenskap; sociokulturell teori; undervisning; ämnesdidaktik;

    Sammanfattning : Förskollärare har enligt förskolans läroplan ett särskilt ansvar för att varje barn utmanas och stimuleras i sin utveckling av naturvetenskap. Barnen ska i förskolan ges förutsättningar att utveckla förståelse och förmågor för att kunna samtala om naturvetenskapliga fenomen. LÄS MER

  4. 4. Användandet av lärandemodeller i en offentligt kontext

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Adam Tollehed Biller; Benjamin Kovacevic; [2023]
    Nyckelord :lärande; reflektion; offentlig verksamhet; reflektion lärandemodeller;

    Sammanfattning : Datum: 2023-06-07   Nivå: Kandidatexamen    Institution: Mälardalens Universitet   Författare: Adam Tollehed Biller, Benjamin Kovacevic   Titel: Användandet av lärandemodeller i en offentlig kontext   Handledare: Peter Selegård   Nyckelord: lärande, reflektion, offentlig verksamhet, reflektion/lärandemodeller   Forskningsfrågor:FF1: Hur använder olika avdelningar inom olika kommuner sig av lärandemodeller för att lära sig utav sina innovationsprocesser? FF2: Vilka skillnader finns det på användandet på lärandemodeller mellan olika kommuners avdelningar?   Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur avdelningar i kommuner reflekterar och lär sig från sina innovationsprocesser, hur de använder reflektions- och lärandemodeller samt vilka skillnader som finns på avdelningar inom olika kommuner.   Metod: Detta arbete är en flerfallstudie där en kvalitativ forskningsstrategi har använts och där den vetenskapliga ansatsen är induktiv. LÄS MER

  5. 5. Lek och undervisning i förskolan : En studie om förskollärares syn på begreppen lek och undervisning i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Kafha Hachim Husseini; [2022]
    Nyckelord :undervisning i förskolan; lek; lek och lärande;

    Sammanfattning : Inledning Denna studie handlar om hur förskollärarna resonerar kring begreppen lek och undervisning i förskolan, och vilka relationer ser de mellan både begreppen. Studiens syfte Studiens syfte är att få mer förståelse om hur förskollärare resonerar kring begreppen lek och undervisning, och sitt eget deltagande i barnens lek. LÄS MER