Sökning: "skriftlig intervju"
Visar resultat 1 - 5 av 71 uppsatser innehållade orden skriftlig intervju.
1. Fysisk aktivitet och rörelse i förskolans inomhusmiljö : En studie om rektorers och förskollärares kunskaper och intresse samt den praktik de genomför i verksamheten
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Denna studie har till syfte att undersöka hur rektorers och förskollärares kunskap och intresse av fysisk aktivitet kan påverka barns möjligheter att delta i planerade rörelseaktiviteter och utveckla sin grovmotorik i inomhusmiljö. Bakgrunden ger en översikt kring styrdokument och riktlinjer, från litteratur redogörs grundläggande rörelseförmåga och inomhusmiljöns betydelse. LÄS MER
2. Multinationella företag i en snabbföränderlig värld : En kvalitativ fallstudie om hur internationaliserad HR funktionen är i förhållande till struktur, strategi och kultur
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund: Globaliseringen har föranlett en ökning av multinationella företag. De multinationella företagen har genom olika internationaliseringsstrategier fått en framstående roll som starka aktörer på det globala planet. LÄS MER
3. Förskollärares resonemang kring det fysisk rummet och olika materials betydelse i den naturvetenskapliga undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Förskollärare har enligt förskolans läroplan ett särskilt ansvar för att varje barn utmanas och stimuleras i sin utveckling av naturvetenskap. Barnen ska i förskolan ges förutsättningar att utveckla förståelse och förmågor för att kunna samtala om naturvetenskapliga fenomen. LÄS MER
4. Användandet av lärandemodeller i en offentligt kontext
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Datum: 2023-06-07 Nivå: Kandidatexamen Institution: Mälardalens Universitet Författare: Adam Tollehed Biller, Benjamin Kovacevic Titel: Användandet av lärandemodeller i en offentlig kontext Handledare: Peter Selegård Nyckelord: lärande, reflektion, offentlig verksamhet, reflektion/lärandemodeller Forskningsfrågor:FF1: Hur använder olika avdelningar inom olika kommuner sig av lärandemodeller för att lära sig utav sina innovationsprocesser? FF2: Vilka skillnader finns det på användandet på lärandemodeller mellan olika kommuners avdelningar? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur avdelningar i kommuner reflekterar och lär sig från sina innovationsprocesser, hur de använder reflektions- och lärandemodeller samt vilka skillnader som finns på avdelningar inom olika kommuner. Metod: Detta arbete är en flerfallstudie där en kvalitativ forskningsstrategi har använts och där den vetenskapliga ansatsen är induktiv. LÄS MER
5. Rörelseglädje i förskolan : En studie om förskollärares förhållnings- och arbetssätt till rörelse och rörelseglädje i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Endast 2 av 10 barn når idag upp till den dagliga rekommenderade dosen av fysisk aktivitet (Generation Pep 2021), vilket är en alarmerande siffra som förskolan kan vara med och förändra. En anledning till att barn vill röra på sig är för att uppleva glädje och motivation (Osnes, Skaug & Eid Kaarby 2012, s. LÄS MER