Sökning: "skriftlig korrekthet"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden skriftlig korrekthet.
1. Written Corrective Feedback for Grammatical Accuracy : The Role of Writing and Feedback in Language Learning – A Qualitative Study of Four Teachers’ Beliefs
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudierSammanfattning : I denna kvalitativa intervjustudie har fyra gymnasielärare delat med sig av sina uppfattningar om användningen av skrivande och skriftlig korrigerande feedback som ett sätt att utveckla elevers grammatiska korrekthet. Studien visar att deltagarna anser att det är viktigt att integrera grammatikundervisningen med skrivande då det bland annat möjliggör individualisering. LÄS MER
2. Skriftlig produktion hos vuxna inlärare på avancerade språkfärdighetsnivåer : En CAF-undersökning om språkutveckling av svenska som andraspråk i akademiskt sammanhang
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för nordiska språkSammanfattning : Forskning inom andraspråksinlärning har visat att inlärares grammatiska kompetens kan beskrivas utifrån CAF, ett ramverk som innefattar tre dimensioner av performans: komplexitet (eng. complexity), korrekthet (eng. accuracy) och flyt (eng. fluency). LÄS MER
3. Skriftlig benämning av substantiv och verb med avseende på korrekthet, latens och svarstid hos personer i åldrarna 18-50 år
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologiSammanfattning : Sammanfattning. Studiens syfte var att undersöka skriftlig benämning av substantiv och verb. Det undersökta variablerna var korrekthet, latens och svarstid. Statistiska kvantitativa jämförelser av benämning av verb och substantiv utfördes. LÄS MER
4. Skriftlig benämning av verb och substantiv - korrekthet, latens och svarstid
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologiSammanfattning : Studiens syfte var att undersöka skriftlig benämning hos personer utan känd neurologisk sjukdom (R-gruppen) samt med afasi (Agruppen) med An Object and Action Naming Battery. Korrekthet, latens (tid från bildpresentation till första tangenttrycket) och svarstid (tid från bildpresentation till sista tangenttrycket) undersöktes. LÄS MER
5. Undersökning av förförståelse inom elektromagnetism inför kursen Fysik 2
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : I denna studie undersöks elevers förförståelse inom elektromagnetism innan undervisning om detta i kursen Fysik 2 på gymnasiets Naturvetenskapliga och Tekniska program. Syftet med studien är att öka den kvalitativa kunskapen om denna elevgrupps förförståelse för att därigenom kunna möta den med lämplig undervisning inom det elektromagnetiska området. LÄS MER