Sökning: "skyltar marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden skyltar marknadsföring.

  1. 1. Slopandet av förpackningar. En Etnografisk studie om konsumenters utövande av den förpackningsfria shoppingpraktiken

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Love Kristoffersson; Petronella Enarsson; [2018]
    Nyckelord :Hållbar konsumtion; förpackningsfri shopping; praktikteori; shoppingpraktik; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att öka förståelsen för hur konsumenter praktiskt utövar förpackningsfri shopping och hur de hanterar eventuella problem som uppkommer i utförande av praktiken. Således är vi intresserade av vad som förändras i shoppingpraktiken när en viktig artefakt tas bort, nämligen förpackningen. LÄS MER

  2. 2. Visste du att... Lidl jobbar hållbart? : En fallstudie av Lidls butik på Norremark i Växjö

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emelina Franzén; Hedman Hägerström Joanna; [2017]
    Nyckelord :Hållbarhet; Företags samhällsansvar CSR ; butikskommunikation; butikskomponenter; Lidl; Lidl Norremark Växjö;

    Sammanfattning : Lidls nya butik på Norremark i Växjö har uppnått miljöcertifieringen BREEAM:S högsta nivå “outstanding” (Food Supply 2016), vilket visar att de är på rätt väg mot den hållbara butiken. Alla Lidls nybyggda butiker kommer certifieras med BREEAM och alla de äldre butikerna kommer genomgå ett lyft. LÄS MER

  3. 3. Varför du köper på impuls : En kvantitativ studie om vad som påverkar konsumentens impulsköp i butiken

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Karin Jonsson; Frida Mandelin; [2016]
    Nyckelord :Konsumentbeteende Impulsköp Handel Butiksmiljö;

    Sammanfattning : Detaljhandeln uppvisar idag stigande försäljningssiffror men en betydligt lägre ökning när det kommer till vinster, där framför allt sällanköpsvaruhandeln har problem med en sjunkande rörelsemarginal (HUI Research 2014). Den traditionella konsumenten har gått från att tidigare ha ett fokus på produktrelaterade aspekter till att idag vara intresserad av upplevelser i samband med sin konsumtion (Mascarenhas et al. LÄS MER

  4. 4. Skylta med framgång : En kvalitativ studie om hur konsumenter upplever digital skyltning i servicemiljön

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jonatan Eriksson; Philip Svensson; [2016]
    Nyckelord :Digital signage; signage; experience; brand experience; servicescape.; Digital skyltning; skyltning; upplevelser; varumärkesupplevelse; servicemiljö.;

    Sammanfattning : Titel: Skylta med framgång – En kvalitativ studie om hur konsumenter upplever digital skyltning i servicemiljön Författare: Jonatan Eriksson & Philip Svensson Handledare: Joachim Timlon Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT 2016. Forskningsfråga: Hur upplever konsumenter digital skyltning i olika servicemiljöer? Syfte: Syftet med detta examensarbete är att beskriva och analysera digital skyltning och dess påverkan på upplevelser i olika servicemiljöer. LÄS MER

  5. 5. När strategi blir design : Företags drivkrafter bakom grafiska profilbyten

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sofi Fagerudd; Jenny Winbom; [2014]
    Nyckelord :business economics; marketing; brand; brand equity; visual identity; graphic profile; design; logo; motivations; company; företagsekonomi; marknadsföring; varumärke; varumärkesvärde; grafisk profil; design; logotyp; drivkrafter; företag;

    Sammanfattning : Graphic profiles are a part of companies’ brand expressions. The graphical values reflect the brand values the business wants to convey. LÄS MER