Sökning: "skyltdockor"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet skyltdockor.

  1. 1. Skyltdockor : konsumtionskritik, alienation och reifiering i Karin Boyes debutroman Astarte.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionen

    Författare :Måns Mannström; [2021]
    Nyckelord :Karin Boye; konsumtionskritik; Astarte; Brecht; Lukács; Adorno; reifiering; alienation; modernism; modernitet; marxism; skyltdockor; jazz; Svedjedal; Domellöf; Björk; Frazer; Haux; Edlund.;

    Sammanfattning : Den här studien undersöker konsumtionskritiken i Karin Boyes debutroman Astarte från 1931. Romanen gestaltar det framväxande konsumtionssamhället i Stockholm i början av 1900-talet. Genom olika tidsmarkörer som film från Hollywood och jazz kontextualiseras berättelsen i sin tid. LÄS MER

  2. 2. Skyltdockor på moderna människors vis : Ett innovativt utvecklingsarbete där digital teknologi har använts för att skapa mjuka värden så som inkludering, jämlikhet och välmående.

    M1-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Reinholdsson Emma; Carlbom Hannah; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Hur bildas konsumenters uppfattningar om ett företags varumärkespersonlighet online? : En konceptualisering som skildrar hur uppfattningsprocessen går till

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Wärja Izabelle; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie fokuserar på varumärkespersonlighet som benämns brand personality på engelska och refererar till den personlighet och de egenskaper individer associerar till ett varumärke. Uppsatsen tar språng ur tidigare forskning som betonar vikten av att undersöka hur konsumenters uppfattningar omett företags varumärkespersonlighet bildas och vilket eller vilka element som kan tänkas påverkadenna bildningsprocess vilket har studerats inom kläddetaljhandeln online. LÄS MER

  4. 4. Levande skyltdockor - En kritisk studie i hur estetiska krav påverkar frontlinjepersonalens motivation och engagemang i varumärket

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Filip Kristersson; Tobias Hansmark; [2017]
    Nyckelord :Varumärke; varumärkesambassadörer; varumärkesengagemang; estetiskt arbete; Social Sciences;

    Sammanfattning : Konkurrensen är hög på den alltmer homogeniserade retail-modebranschen vilket kräver att företagen differentierar sig gentemot sina konkurrenter. Företagen fokuserar ofta på att stärka sitt varumärke genom att försöka omvandla frontlinjepersonalen till fullgoda varumärkeambassadörer. LÄS MER

  5. 5. Samspelet mellan visuell butikskommunikation och butikskampanjer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Armita Derakhshani; Madeleine Bulun; [2016]
    Nyckelord :Visuell butikskommunikation; butikskampanjer; butiksmiljö; konsumenter;

    Sammanfattning : Det råder idag ytterst hög konkurrens bland klädföretag då man inte bara konkurrerar lokalt utan även globalt. För att urskilja sig från andra företag med liknande utbud används visuell butikskommunikation och butikskampanjer för att försöka fånga konsumenters uppmärksamhet. Målet är att det ska resultera i köp. LÄS MER