Sökning: "skyltfönster exponering"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden skyltfönster exponering.

  1. 1. “Lite som ett skyltfönster” : en enkätstudie om exponering av böcker på folkbibliotek

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Hilda Andreassen; Lowe Aspviken; [2021]
    Nyckelord :Exponering; skyltning; användarvänlighet; folkbibliotek; litteraturförmedling;

    Sammanfattning : Previous studies of library display have mostly focused on the librarian’s point of view. This study aims to examine library display from the users’ perspective. We wanted to find out if users found library display to be helpful, and whether it was possible to connect their thoughts on display to their thoughts on the librarian’s work. LÄS MER

  2. 2. Barnens kläder och barnens kön : Könsneutral exponering som problem i butik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Linnea Borg; Melina Gotstig; Hanna Sköld; [2017]
    Nyckelord :visual merchandising; gender neutral; girl-and boy clothes; parent’s shopping behavior; gender norms; butikskommunikation; könsneutralitet; flickkläder; pojkkläder; föräldrars shoppingvanor; könsnormer;

    Sammanfattning : Physical stores are facing challenges in the retail market when more customers choose to shop online. As to the competition, it has become more important to stand out, especially through visual merchandising which implicate the stores visual communication towards the customers. LÄS MER

  3. 3. Traditionellt eller öppet skyltfönster?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :ELVIRA RUSID; STINA PAULSSON; [2014]
    Nyckelord :Skyltfönster; butik; butikskommunikation; exponering; skyltdockor; detaljhandeln; marknadsföring;

    Sammanfattning : Butiker använder många olika hjälpmedel för att attrahera sina kunder. Ett av dessa hjälpmedel är butikens skyltfönster vars uppgift är att vara butikens ansikte utåt (Ekberg, 2010). LÄS MER

  4. 4. Skyltfönstret : Vägen till konsumenten

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Caroline Backsell; Marie Larsson; [2012]
    Nyckelord :Skyltfönster; exponering; uppmärksamhet;

    Sammanfattning : Stora butikskedjor använder sig utav en visual merchandiser. De grundar sin utbildning på forskning och konceptlitteratur som anger regler och riktlinjer för hur ett skyltfönster ska utformas på ett tilltalande och effektivt sätt för att skapa uppmärksamhet samt förmedla butikens image. LÄS MER

  5. 5. Exponering i butiken - Hur kan butiker i klädesbranschen använda ytor, designfaktorer och exponeringstekniker för att uppmärksamma kunderna på deras sortiment?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Lise Andersson; [2012]
    Nyckelord :exponering; klädbutik; ytor; designfaktorer; exponeringstekniker;

    Sammanfattning : För att stå ut på marknaden och från sina konkurrenter är det viktigt att veta hur det går att arbeta med att presentera och uppmärksamma kunden på sitt sortiment. Vid exponering av sina varor är det bra att tänka på hur butiken på ett effektivt sätt kan arbeta med sortimentet och ytorna i butiken, designfaktorer samt olika exponeringstekniker. LÄS MER