Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 85 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Sambandet mellan ESG-betyg och finansiell prestation på tillväxtmarknader : Financial slack – en moderator?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: I takt med att hållbarhet blir allt viktigare, erhåller företagen en betydelsefull roll i arbetet för ett hållbart samhälle. Vilket medfört ett stort intresse för hur ESG-betyget påverkar de finansiella aspekterna av verksamheten i både företagsvärlden och den akademiska världen. LÄS MER
2. A Solution for Better Time Tracking
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Accurately tracking employee work hours is a vital aspect of managing any organization, regardless of its size. Time reporting serves as a valuable source of information for management teams, enabling them to effectively plan and manage projects, allocate resources, monitor budgets, and track overall productivity. LÄS MER
3. Modererande påverkan av finansiell prestation på förhållandet mellan CSR och styrelsesammansättningen : En kvantitativ studie på 433 börsnoterade nordiska bolag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Ett växande intresse för CSR och dess betydelse lyfter fram rollen av bolagsstyrning. Bland annat ifrågasattes styrelsens roll i att utveckla strategier och uppfylla krav från diverse intressentgrupper. LÄS MER
4. The Impact of ESG Performance on Financial Performance : Evidence from NASDAQ Stockholm
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This thesis investigates whether environmental, social, and governance (ESG) performance impacts financial performance in the Swedish market. ESG performance is measured using the overall ESG score and the three individual pillar scores (environment, social, and governance). LÄS MER
5. En chef som lyssnar : att möjliggöra medarbetarnas inflytande på kvalitetsutveckling
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Kvalitetsutveckling är en strategi som hjälper organisationer att möta kundernas ständigt ökande kvalitetskrav (Feigenbaum 1956; Sörqvist 1998; Wilkinson 2004). Om verksamhetschefen låter medarbetarna få inflytande i kvalitetsutvecklingen ökar chansen att lyckas (Sörqvist 2004; Kim et al. 2010; Mohammad et al. LÄS MER