Sökning: "slogans"

Visar resultat 1 - 5 av 52 uppsatser innehållade ordet slogans.

  1. 1. Storytelling For Sustainability In Developing Economy Tourism : A Cross-case analysis of Ecotourism Organizations in Cambodia and Trinidad and Tobago

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Clarence Bacchus; Chamreoun KEO; [2023]
    Nyckelord :sustainability storytelling; ecotourism leaders; developing economies; Cambodia; Trinidad and Tobago; internal stakeholder; employees; local communities;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate the use of sustainability storytelling in ecotourism organizations in Cambodia and Trinidad and Tobago. These two countries were specifically selected for a cross-case analysis due to their shared characteristics as developing economies. LÄS MER

  2. 2. Transcreation in Translation : A study of the use and importance of transcreation in the Swedish translations of English marketing slogans

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Tolk- och översättarinstitutet

    Författare :Linnéa Nyberg; [2023]
    Nyckelord :Translation; translation studies; transcreation; English to Swedish; translation strategies; text functions; questionnaire; text analysis; Översättning; översättningsvetenskap; transkreation; engelska till svenska; översättningsstrategier; textfunktioner; enkät; textanalys;

    Sammanfattning : This thesis explores the importance of transcreation in the translation of marketing slogans and how experience is pivotal when translating. The overall aim is to offer an insight into how professional and non-professional translators tackle translation problems in the form of rhetorical devices common to marketing language. LÄS MER

  3. 3. spriten, konsten och normen : Hur kvinnligt och manligt framställdes i valaffischer kring folkomröstningen 1922

    Master-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Elin Back; [2023]
    Nyckelord :Referendum; Political posters; Alcohol; Depictions; Image analysis;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how women and men were portrayed in the campaigns surrounding the Swedish referendum 1922, regarding a ban of alcohol.  To examine this, eleven political posters belonging to the pro-ban and anti-ban side have been analyzed from a gender perspective. LÄS MER

  4. 4. The Role of Literature in Character Education: On the Formation of the Modern 'Self' in Contemporary Liberal Schooling

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Svetlana Skripnik; [2022]
    Nyckelord :Character Education; literature; values; formation; Martha Nussbaum; capability approach; Allan Bloom; conservative theories; liberal theories; critical pedagogy; Post-Critical Pedagogy; civic virtue; citizenship; Love of the World.;

    Sammanfattning : With the liberalisation of the society and education in the Western Countries, new development horizons have emerged thus altering our expectations from the younger generation and our vision of human fulfilment and happiness. As Dewey stressed, the current advance of technology and democratic ways of life results in the unprecedented rate and speed of changes and ‘it is impossible to foretell definitely just what civilization will be twenty years from now. LÄS MER

  5. 5. Regnbågsflaggan som strategi?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Anna Härstedt; Sascha Hansson; [2022]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; varumärkeskommunikation; symbolisk mening varumärkesaktivism; digital marknadsföring.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Organisationer väljer idag i större utsträckning att övergå från traditionella medier till digitala plattformar för att kommunicera sin varumärkesidentitet. Digital marknadsföring ger organisationer möjlighet att nå ut till en stor publik, kommunicera sitt varumärke och lyfta upp deras värderingar. LÄS MER