Sökning: "slow fashion"
Visar resultat 21 - 25 av 85 uppsatser innehållade orden slow fashion.
21. We have an emergency, we need to slow down: social innovations and degrowth towards a sustainable fashion sector
Master-uppsats, Lunds universitet/LUCSUSSammanfattning : Led by the growth paradigm, the fashion sector finds itself in patterns of overproduction and overconsumption putting immense pressure on socio-ecological systems. To tackle this current system, the degrowth movement emerges as a plausible solution. LÄS MER
22. Wild Things: A Collection of Handwoven Couture
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Steneby - Institutionen för Konsthantverk och DesignSammanfattning : In this work, a hand-woven fashion collection is designed. The aim is to create clothes that connect us with life and nature and make us feel that we are part of a vibrant surrounding. LÄS MER
23. Vägen till framtidens hållbara konsument : En kvalitativ studie om hur generation z uppfattar hållbarhetskommunikation i den svenska modebranschen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : With the increased focus on climate change, sustainability has become a common term for both organizations as well as consumers. The clothing industry is one of the industries that have the biggest negative impact on climate change. Still, the fast fashion business, based on cheap materials and low production costs, continues to thrive. LÄS MER
24. Är det möjligt att marknadsföra på ett hållbart sätt? : En studie om slow fashionföretags förhållningssätt till marknadsföring
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Företag inom slow fashion arbetar mer med hållbarhet, både för konsumenterna och deras anställda. Det är stort fokus på att miljön ska bevaras medan företagen konkurrerar med fast fashionkedjor som massproducerar kläder och säljer till låga priser. LÄS MER
25. Is store death upon us? : Investigating the importance of sensory marketing in the swedish fashion retail industry among women
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : This bachelor degree addresses the importance of sensory marketing in the swedish fashion retail industry among women. The concept of “store death” has become an increasingly talked about topic in Sweden and is something that affects both consumers, entrepreneurs and business owners alike. LÄS MER