Sökning: "slutresultat"
Visar resultat 1 - 5 av 196 uppsatser innehållade ordet slutresultat.
1. Vision vs. produktion : - En designers frustrerande arbetsprocess från start till mål
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/IndustridesignSammanfattning : Additiv tillverkning eller 3D-utskrift som det även kallas är en produktionsprocess som kan erbjuda snabba prototyper med spännande och komplexa geometriska former. Under de senaste åren har expansionen för additiv tillverkning verkligen tagit fart och tekniken, kombinerat med nya progressiva material, blir alltmer efterfrågat. LÄS MER
2. Motivation i projekt : En kvalitativ studie om betydelsen av motivation inomprojektarbete och projektledares arbetssätt att motivera
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Inledning: Motivation är en nyckelfaktor för att uppnå ett lyckat slutresultat i projekt. Motiverade medarbetare är viktiga inom alla arbetsplatser. Att ha motiverade projektteam är därför avgörande för driva projektet framåt. LÄS MER
3. En metodstudie för lägre andel avverkningssprickor
Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest ManagementSammanfattning : Denna undersökning är ett examensarbete gjort vid SLU, Skogsmästarskolan i Skinnskatteberg. Syftet med undersökningen var att hitta och definiera arbetsmetoder, tekniska hjälpmedel och rutiner som påverkar andelen avverkningssprickor i sågtimret. Undersökningen är begränsad till stora och mellanstora skördare i slutavverkning. LÄS MER
4. "De är människor de också" : En kvalitativ studie om socionomstudenters föreställningar kring äldre
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Sverige har en växande äldre population och med det ett växande behov av kompetenta socialarbetare som vill och kan arbeta med äldre. Idag råder bemanningsbrist på äldreenheter och motivationen till att arbeta med målgruppen är låg. LÄS MER
5. Influencer marketing inspirerar modeintresserade följare : En studie om hur följare på Instagram uppmuntras att handla modeprodukter av influencers
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : Denna uppsats handlar om hur följare på olika sätt uppmuntras av influencers att köpa modeprodukter på Instagram, utifrån ett informatikperspektiv i den digitala kontexten. Syftet är att öka förståelsen för hur en följare på olika sätt uppmuntras att köpa modeprodukter som marknadsförs av en influencer på Instagram, vilket även kan ge förståelse för hur modeföretag strategiskt kan arbeta med influencer marketing. LÄS MER