Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Designmodell för trovärdiga webbplatser : En kvalitativ studie om hur reklambyråer kan skapa trovärdiga webbplatser för egen verksamhet

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Elin Arvidsson; [2020]
    Nyckelord :Designmodell; användarupplevelse; webbdesign; visuell kommunikation; trovärdiga webbplatser;

    Sammanfattning : Reklambyråer och andra kunskapsföretag har visat sig utesluta marknadsföring av egen verksamhet då dessa anser att det är svårt att marknadsföra tjänster som ännu inte är producerade. I denna projektrapport presenteras en anpassad designmodell vilken appliceras på en reklambyrås webbplats. LÄS MER

  2. 2. Humankapital i redovisnings- och revisionsbranschen : En kvalitativ studie av små företags arbete med kunskapsutveckling genom utbildning och lärande

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Emil Nilsson; Oscar Erlandsson; [2019]
    Nyckelord :Humankapital; kunskapsföretag; kunskap; utbildning och lärande.;

    Sammanfattning : Humankapital kan ses som kunskapsbaserade företags viktigaste resurs och det kan definieras som den kunskap och erfarenhet som personalen besitter. Denna studie fokuserar på begreppet kunskap och begränsar sig till att behandla små företag inom redovisnings- och revisionsbranschen. LÄS MER

  3. 3. Jämställdhet i små kunskapsföretag : en studie om ledarskapets betydelse för social hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Rebecka Danielsson; Karin Modéen; [2019]
    Nyckelord :Hållbart ledarskap; social hållbarhet; jämställdhet; små kunskapsföretag;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att få en ökad förståelse för ledarskapets betydelse för social hållbarhet i form av jämställdhet i små kunskapsföretag.   Metod: Studien utgår från en kvalitativ metod och har genomförts genom tio semistrukturerade intervjuer med ledare och medarbetare på tre små kunskapsföretag inom den företagsfrämjande sektorn. LÄS MER

  4. 4. Rätten till kundkontakter -- särskilt mot bakgrund av användandet av arbetsrelaterade nätverk

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Otto Johansson Hansson; [2013-02-06]
    Nyckelord :Arbetsrätt;

    Sammanfattning : I Sverige och globalt ökar användandet av så kallade internetbaserade arbetsrelaterade nätverk. Nätverken är ett verktyg som underlättar att skapa nya och bibehålla gamla kontakter. LÄS MER

  5. 5. Delegering och ansvarsfördelning : En studie av vunna erfarenheter

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Björn Bexander; Mikael Bladh; [2008]
    Nyckelord :Delegering; ansvar; ledarskap; motivation; kommunikation;

    Sammanfattning : Att avlasta chefen, så att denne får tid affärsutveckling, är viktigt för många småföretag som vill växa. Undersökningar visar på att det är just bristen på tid som hämmar småföretag från att växa. En lösning på detta problem för chefen att delegera och fördela ansvar till medarbetarna i företaget. LÄS MER