Sökning: "småföretag"
Visar resultat 6 - 10 av 552 uppsatser innehållade ordet småföretag.
6. Entreprenöriell marknadsföring i små- och nya företag : En kvalitativ studie om marknadsföring i startups
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Small businesses have often been neglected in traditional marketing research as it has primarily focused on large, resource-rich companies. Small entrepreneurial companies are characterized by the fact that the entrepreneur is the main coordinator in the company. LÄS MER
7. Cash management i små företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Det råder ett alltmer hårt företagsklimat i dagens samhälle, därför är det viktigt att företag har en så god hantering av affärsprocesserna i verksamheten som möjligt. Det område som då blir meningsfullt att arbeta med är cash management. LÄS MER
8. Nyckeln till överlevnad : Revisorns roll i småföretags långsiktiga överlevnad
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Reformen för frivillig revision genomfördes med syfte att möjliggöra valfrihet för revisionsfrågan utefter småföretagens egna behov och resurser. Trots att reformen genomfördes för över ett decennium sedan är forskarna fortfarande oense om effekterna av den avskaffade revisionsplikten. LÄS MER
9. Vem är jag? : Medarbetarens utmaningar under företagstillväxt.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Tillväxt på en arbetsplats har stor påverkan på organisationen i fråga, det har också stor inverkan på medarbetaren inom den. Tidigare forskning kring tillväxt fokuserar till stor del mot organisationen eller ledaren. Forskning tyder dock på att företag har kraftig påverkan på medarbetarnas hälsa, trivsel och generella lycka. LÄS MER
10. Hållbara leverantörskedjor ur ett småföretagsperspektiv
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : När en stor aktör definierar krav på hållbarhet, så måste även små och medelstora företagförhålla sig till dessa för att vara konkurrenskraftiga. Leverantörskedjor är ofta komplexakedjor med flera olika intressenter med olika åsikter och värderingar, och ju fler nivåer enkedja har, desto mer komplexa blir processerna i kedjan. LÄS MER